عصر خودرو

مدیر کارخانه اتریشی:

بانک ها در معامله با ایران بیش از حد محتاطند

عصر بازار- توماس داپلر مدیر عامل شرکت آیچلین تولیدکننده کوره های صنعتی در اتریش، که همکاری طولانی در بخش های صنعتی با ایران دارد، به روزنامه «پرسه» گفت: بانک ها بیش از حد محتاط هستند و هنوز روابط خود را با بانک های ایرانی به حالت عادی برنگرداندند.

بانک ها در معامله با ایران بیش از حد محتاطند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این روزنامه اتریشی امروز شنبه در صفحه اقتصاد بین الملل خود در گزارشی با ذکر این نقل قول، به ابعاد تازه درباره معاملات بانک های جهان با طرف ایرانی پرداخت و نوشت: کارشناسان معتقدند که دلیل این همه تعلل بانک های خارجی تا حدودی به دلیل پیروی از تحریم ها قبل از توافق هسته ای است، که هم اکنون نیز این روند ادامه داشته است.
    پرسه ادامه داد: ترس از محدودیت های آینده از طرف آمریکا به احتیاط شرکت ها و بانک های جهانی برای کسب و کار با ایران منجر شده است. بر خلاف اروپا که بسیاری از تحریم ها را لغو کرده است، در آمریکا این کار تا حدودی انجام شده است.
    این روزنامه اتریشی به نقل از یکی از نمایندگان بانک اتریشی نوشت: 'کارآفرینان ایرانی تجربه کمی از چارچوب مقررات بین المللی در باره تحریم ها دارند و بهتر است در شرایط کنونی صبور، با حوصله و خویشتندار باشند.
    ' نارضایتی در هر دو طرف بوضوح به چشم می خورد. بعد از توافق هسته ای انتظارات بصورت فزاینده ای برای از سرگیری همکاری ها بالاتر رفته است و از طرفی هم نا امیدی ها به دلیل شرایط و فشار های سیاسی بر مبادلات اقتصادی تاثیر گذاشته است.
    ' دولت آلمان بارها و بارها از بانک ها تعهدات بیشتری برای معامله با ایران خواسته است. چند روز پیش نیز ایران از عدم تمایل بانک های بزرگ اروپا شکایت کرد و دیروز نیز آمریکا و اتحادیه اروپا در یک بیانیه مشترک تاکید کردن که معامله با ایران هم به سود جامعه بین المللی و هم به سود مردم این کشور است'.
    روزنامه اتریشی پرسه با اشاره به ظرفیت های خوب اقتصادی ایران افزود: بدیهی است کشوری با جمعیت 80 میلیون نفری و با چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی که در مدت سالانه بیش از چهار درصد بوده است، می تواند بسیاری از شرکت های بزرگ بین المللی را جذب خود کند .
    دولت باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژانویه (دی 94) طبق تعهدات در توافق برجام، تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران را رفع کرد، اما تحریم های این کشور علیه ایران را از جمله آنها را که از سال 1995 به بهانه حمایت ایران از جنبش حزب‌الله لبنان وضع شده‌اند، پا بر جا نگاه داشت.
    اتحادیه اروپا هم بخش زیادی از تحریم‌های مالی و اقتصادی را که اولین بار سال 2008 علیه تهران وضع کرده بود، برچید.
    اکنون که 4 ماه از این اقدامات می‌گذرد، شرکت‌های اروپایی می‌گویند سایر تحریم‌های آمریکا دست و پای آنها را بسته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو