عصر خودرو

در نخستین روز خرداد رخ داد

داد و ستد بیش از ۳۲۲ میلیون اوراق بهادار در فرابورس

عصر بازار- در جریان معاملات نخستین روز خرداد در فرابورس ایران، بیش از ۳۲۲ میلیون ورقه بهادار مورد معامله قرار گرفت.

داد و ستد بیش از ۳۲۲ میلیون اوراق بهادار در فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در نخستین روز خردادماه شاهد خرید و فروش 322 میلیون ورقه بهادار به ارزش 645 میلیارد ریال بود.
    آیفکس هم با افت 6 واحدی نسبت به روز معاملاتی پیشین نمایشگر عدد 812 بود. نماد هلدینگ خاورمیانه و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر را در این کاهش داشتند.
    در بازار اول 18 میلیون ورقه بهادار به ارزش 36 میلیارد ریال داد و ستد شد و همین طور 112 میلیون و 850 هزار ورقه بهادار به ارزش 274 میلیارد و 110 هزار ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.
    بیشترین حجم و ارزش معاملات روز شنبه متعلق به ذوب آهن اصفهان با معامله 30 میلیون سهم به ارزش 40 میلیارد ریال بود. در عین حال سهام زغال سنگ پروده طبس، تدبیرگران فارس و خوزستان و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان بیشترین افزایش قیمت و موسسه اعتباری کوثر مرکزی، توکا رنگ فولاد سپاهان و نیرو سرمایه بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.
    در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا5" به ارزش 14 میلیارد و 450 میلیون ریال بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم 40 میلیارد ریال رسید.
    همچنین، بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش یک میلیون و 330 هزار سهم اختصاص یافت‎.‎
    این گزارش می‌افزاید، امروز هر ورقه اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در بازه 790 تا 834 هزار ریال مبادله شد. بیشترین افت قیمت مربوط به نماد خرداد‌ماه 93 بود.
    امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس پس از برگزاری مجمع عمومی فوقالعاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش‌بینی با سرمایه جدید، نماد معاملاتی شرکت داروسازی تولید دارو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نماد معاملاتی شرکت بیمه نوین جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت دوم صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت توکاریل جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.
    همین‌طور، نمادهای معاملاتی شرکت نفت پاسارگاد با توجه به دریافت اطلاعات با اهمیت عملکرد سال مالی 1394 شرکت مذکور و شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تعدیل با اهمیت در پیش‌بینی سود سال 1394 شرکت مذکور، متوقف شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها