عصر خودرو

۱۰۰ بازرگان ایرانی و روسی در مسکو همایش برگزار می کنند

عصر بازار- بیش از ۱۰۰ تاجر ایرانی و روسی برای شناخت بیشتر از توانمندی های بخش های مختلف تولیدی و امکانات ایران و روسیه در تامین نیازهای متقابل براساس صادرات و واردات و همچنین معرفی فرصت های همکاری های بیشتر اقتصادی دو جانبه در مسکو همایش برگزار می کنند.

۱۰۰ بازرگان ایرانی و روسی در مسکو همایش برگزار می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در این همایش که به میزبانی اتاق بازرگانی و صنایع روسیه برگزار می شود، قرار است مدیران برخی موسسات اقتصادی دو کشور از جمله بانک کشاورزی و اتحادیه تجاری و صنعتی روسیه شرکت کنند.
    حسن مرتجی دبیر همایش تجاری ایران و روسیه امروز اظهار کرد: در همایش دو روزه تجاری ایران و روسیه که سه شنبه پیش رو در هتل رادیسون رویال آغاز خواهد شد، بازرگانان ایرانی و روسی برنامه های مختلفی را برای بحث و همفکری در دستور کار قرار داده اند.
    وی محورهای این همایش را «همکاری های تجاری دو کشور: دشواری ها و چشم اندازها»، «نقش و جایگاه اقتصاد و بازار روسیه در جامعه همسود»، «شناسایی و بررسی نیازهای بازار روسیه»، «ویژگی بازار مصرف، ذائقه، سلیقه سنجی، نیازها و رفتار مصرف کنندگان و خریداران روسی» و «شیوه های تبلیغات و ایجاد برند در روسیه» اعلام کرد.
    مرتجی هدف برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه را ارتقای سطح روابط تجاری و سرمایه گذاری دو کشور در حوزه های بازرگانی عنوان کرد.
    وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون برای افزایش سهم در بازار روسیه فرصت‌های زیادی فراهم شده است، تاکید کرد: روسیه برای واردات از ایران امتیاز زیادی از جمله تخفیف 25 درصدی در هزینه‌های گمرکی قائل شده است.
    دبیر همایش تجاری مسکو خاطرنشان کرد: افزون بر تخفیف ها که روسیه برای واردات کالا از ایران قائل شده است، پایین ‌بودن هزینه حمل ‌و نقل به این کشور، صادرات به همسایه شمالی را مقرون به صرفه کرده است، زیرا ارزان‌ترین هزینه حمل‌ و ‌نقل کالاهای ایرانی به خارج مربوط به مقصد فدراسیون روسیه است که از طریق بندر انزلی به بندر آستراخان انجام می‌شود.
    مرتجی حضور در بازار روسیه را نفوذ به بازار کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) دانست و یادآور شد: روسیه در مرکز یک بازار 282 میلیون نفری متشکل از 11 کشور مستقل مشترک‌المنافع قرار دارد که اتباع آن بدون اخذ روادید برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به بازار روسیه تردد دارند و به همین دلیل حضور در بازار این کشور، نفوذ در بازار کشورهای همسود را در پی خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها