عصر خودرو

کاهش ریسک معاملاتی با عرضه املاک در تالار املاک و مستغلات بورس کالا

عصر بازار- یک کارشناس گفت: ملکی که در تالار املاک و مستغلات پذیرش و عرضه می‌شود باید دارای ویژگی‌های حقوقی مشخصی باشد که ریسک معاملاتی کاهش پیدا کند.

کاهش ریسک معاملاتی با عرضه املاک در تالار املاک و مستغلات بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی بیات منش کارشناس حوزه بورس کالا در خصوص عرضه املاک در تالا املاک و مستغلات بورس کالا گفت: عرضه املاک در تالار املاک و مستغلات بورس کالا دارای چندین مزیت است که می‌توان به آن اشاره کرد شاید مهم‌ترین موضوع به بحث شفافیت بازمی‌گردد شفافیت معاملاتی و آماری که قابل دسترسی است. مورد دیگر هم باتوجه به نحوه پذیرش و معاملات نرخ کشف شده می‌تواند این معاملات بر نرخ منطقه اثر گذار باشد و این دامنه اثر گذاری می‌تواند وسیع‌تر هم شود.

    این کارشناس حوزه بورس کالا در ادامه می‌گوید: ملکی که در تالار املاک و مستغلات پذیرش و عرضه می شود باید دارای ویژگی‌های حقوقی مشخصی باشد در نتیجه عرضه املاک در تالار املاک و مستغلات ریسک معاملاتی مباحث حقوقی را کاهش می‌دهد و این یک امتیار مثبت دیگر محسوب می‌شود.

    او افزود: با توجه به فرآیند‌های پذیرش و عرضه و سایر روند‌ها هزینه‌ها نیز کمتر خواهد بود و امکان عرضه یک ملک به وسعت ایران وجود دارد همچنین باتوجه به بحث شفافیت دیگر شاهد اتفاقات پشت پرده و رانت گونه نخواهیم بود و امکان رقابت برای همگان یکسان است. در نهایت افزایش عرضه در تالار املاک و مستغلات سبب افزایش یکسری استاندارد‌ها و رعایت چهارچوب‌ها خواهد شد و شاهد معاملات منصفانه‌تر بیشتری خواهیم بود.

    گفتنی است بنابر بر اعلام بورس کالا دی ماه در تالار املاک و مستغلات 4 دستگاه آپارتمان مسکونی به ارزش 6 میلیارد تومان به فروش رسید.

    برچسب ها