عصر خودرو

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افشاگران فساد تشویق می‌شوند

عصر بازار- نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارائه درصدی از فساد کشف‌شده به افشاگر از جمله روش‌هایی است که سوت‌زنان را مورد حمایت قرار خواهد داد که در قانون حمایت از گزارشگران فساد، این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

افشاگران فساد تشویق می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری درباره قانون حمایت از گزارشگران فساد، گفت: قانون حمایت از گزارشگران فساد با هدف ایجاد بستر قانونی برای تقویت مردمی‌سازی مقابله با فساد در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شد.

    نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس ادامه داد: مراجع قضایی براساس این قانون می‌توانند از افشاگران فساد و اطرافیانشان حمایت کنند، همچنین بر اساس این قانون برای نهادی که فساد را کشف و به آن رسیدگی می‌کند، مشوق‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

    وی اضافه کرد: ارائه مبلغی از بابت فساد کشف‌شده به افشاگر از جمله روش‌هایی است که سوت‌زنان را مورد حمایت قرار خواهد داد که در این قانون این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در ماده 2 این قانون، موضوعات متعددی پیش‌بینی شده است که رشوه، اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی یا عمومی، اعمال نفوذ برخلاف حق، تبانی در معاملات دولتی، اخذ درصد (پورسانت) در معاملات داخلی یا خارجی، تحصیل مال از طرق نامشروع توسط کارکنان دستگاه‌ها و نهادها جزو این موارد است.

    برچسب ها