عصر خودرو

افزایش ۱.۷ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۱.۷ درصد افزایش یافت و در پایان معاملات به ۴۸ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید.

افزایش ۱.۷ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که تقویت ارزش دلار سرمایه گذاران را تشویق کرده که پس از دومین افزایش ارزش هفتگی متوالی اقدام به برداشت سود کنند و بازارها همچنان بر این موضوع تمرکز کرده اند که آیا اختلالات برنامه ریزی نشده در عرضه نفت مازاد عرضه جهانی را کاهش خواهد داد یا نه، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.

    به دنبال افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا در آینده نزدیک، ارزش دلار آمریکا در برابر یک به بالاترین رقم در بیش از 3 هفته گذشته رسید. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن قیمت نفت برای دارندگان سایر ارزها می شود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 9 سنت کاهش به 48 دلار و 72 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم با 41 سنت کاهش به 47 دلار و 75 سنت رسید.

    در حالی که اختلال های به وجود آمده ناگهانی در عرضه نفت کشورهای مختلف به بالاترین میزانن حداقل 5 سال گذشته رسیده است، قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.

    در این هفته، قیمت نفت خام آمریکا 3.3 درصد و نفت برنت 1.7 درصد افزایش داشت.

    دومینیک چریچیلا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «احساس کلی حاکم بر بازار همچنان افزایشی است زیرا فعالان بازار احتمال می دهند که بازار در حال توازن مجدد است و دور فعلی کاهش تولید های برنامه ریزی نشده در حال سرعت بخشیدن به این فرآیند است.

    در نیجریه، فعالیت های پیکارجویان موجب رسیدن تولید نفت به زیر 1.4 میلیون بشکه در روز شده که کمترین رقم در بیش از 22 سال گذشته است.

    در کنادا، آتش سوزی موجب کاهش تولید روزانه حدودا یک میلیون بشکه ای شده است.

    تولید نفت لیبی هم در نتیجه درگیری های داخلی آسیب دیده است.

    میشائیل تران، تحلیلگر انرژی گفت، ریسک ها در حال افزایش است و ممکن است ونزوئلا دیگر کشوری باشد که کاهش تولید در آن رخ می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها