عصر خودرو

سود پتروبراس ۹۰ درصد کاهش یافت

عصر بازار: سود خالص شرکت نفتی پتروبراس برزیل در سه ماهه دوم امسال ۹۰ درصد کاهش یافت.

سود پتروبراس ۹۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سود خالص شرکت نفت پتروبراس برزیل به دلیل هزینه های مالیاتی و فنی قابل توجه در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه اول 90 درصد کاهش یافت.

    پتروبراس اعلام کرد که فروش این شرکت در سه ماهه دوم در مقایسه با سه ماهه اول با هشت درصد افزایش به 79 میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده اما نسبت به سال گذشته تقریبا سه درصد کاهش یافته است.

    سود پتروبراس عمدتا تحت تاثیر یک تصمیم مبنی بر صرف هزینه یک میلیارد و 280 میلیون رئال(واحد پول برزیل) برای واحدهای گاز و انرژی، پالایش و عرضه و اکتشاف و تولید و همچنین صرف هزینه یک میلیارد و 600 میلیون رئال برای حل یک مناقشه مالیاتی قرار گرفته است.

    درآمدهای پتروبراس قبل از هزینه‌های مالیات و استهلاک نسبت به سه ماهه قبلی هشت درصد کاهش یافت ولی نسبت به دوره مشابه سال قبل 22 درصد افزایش یافته است.

    شرکت نفتی برزیل اعلام کرد: بخشی از کاهش سود خالص این شرکت به دلیل هزینه‌های مالیاتی معاملات مالی بین پتروبراس و شرکتهای فراساحلی آن بوده است.

    کاهش سود خالص سه ماهه پتروبراس از چهار میلیارد و 960 میلیون رئال در سال گذشته به 531 میلیون رئال بسیار بدتر از چهار میلیارد رئال مورد انتظار تحلیلگران است اما این نتایج بیانگر بازگشت به شرایط عادی برای شرکتی است که در کانون بزرگترین فساد اقتصادی برزیل بوده است.

    دادستانها می‌گویند مقامات سابق پتروبراس با همدستی رابطان سیاسی و پیمانکاران میلیاردها دلار را از این شرکت خارج کرده اند.

    برچسب ها