عصر خودرو

رشد ۶۰۰ درصدی درآمد گمرک از واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار

عصر بازار- در شرایطی درامد گمرک از واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار، حدود ۶۰۰ درصد رشد داشته و به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته تنها حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

رشد ۶۰۰ درصدی درآمد گمرک از واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بررسی آمار واردات گمرک ایران نشان می دهد، واردات موبایل بالای 600 دلار ، در 9 ماهه سال جاری حدود 600 درصد رشد کرده است.
    در شرایطی که درآمد گمرک در 9 ماهه ابتدایی سال 1401 از واردات موبایل بالای 600 دلار، حدود 170 میلیارد تومان بوده، این عدد در 9 ماهه سال جاری تا کنون به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد بسیار قابل توجهی محسوب می شود.

    لازم به ذکر است گوشی های بالای 600 دلار از رویه واردات در برابر صادرات خود وارد کشور می شوند. در رویه واردات از محل صادرات خود، به طور مثال یک پتروشیمی از محل صادراتی که انجام می‌دهد، می‌تواند کالاهای مختلف را وارد نماید. البته نکته ای که وجود دارد این است که موبایل های بالای 600 دلار صرفا از محل وادرات در برابر صادرات خودر وارد کشور می شوند.

    همچنین بر اساس اعلام شاداب فر مدیرکل تشکیلات و بودجه گمرک ایران، تا پایان آذر ماه 134 هزار میلیارد تومان از محل حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده به خزانه واریز شده است.

     

    برچسب ها