عصر خودرو

سیف پس از دو روز کاری فشرده لندن را ترک کرد

عصر بازار- ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران که برای شرکت در کنفرانس اقتصادی 'یورومانی' با محور مسایل بانکی و مالی ایران، به انگلیس سفر کرده بود عصر روز جمعه پس از دو روز کاری فشرده لندن را مقصد تهران ترک کرد.

سیف پس از دو روز کاری فشرده لندن را ترک کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولی الله سیف که شامگاه چهارشنبه وارد لندن شده بود، در مدت حضورش در لندن علاوه بر شرکت در کنفرانس 'اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی که توسط موسسه 'یورومانی' برنامه ریزی شده بود، با شماری از مقامات انگلیسی دیدار و درباره راه های برطرف کردن موانع موجود در عادی سازی روابط بانکی ایران با بانک های بزرگ از جمله بانک های انگلیسی گفت وگو کرد.
    وی در همین راستا قبل از ترک لندن، با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس دیدار و با وی درباره همکاری‌های بانکی و بازرگانی و رفع موانع موجود بر سر تعاملات بانکی دو کشور بحث و گفت‌وگو داشت.
    رییس کل بانک مرکزی ایران در این دیدار با اشاره به انتظار طرف ایرانی در اجرای دقیق برجام و انجام تعهدات طرف غربی، حضور فعال بانک‌های انگلیس در مبادلات بانکی دو کشور و همچنین از سرگیری فعالیت‌ کامل بانکی‌های ایرانی مستقر در لندن را خواستار شد.
    ولی الله سیف همچنین روز پنجشنبه گذشته در حاشیه کنفرانس 'اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی' با 'دامیان هیندز معاون وزیر دارایی انگلیس دیدار و گفت وگو داشت که محور آن بازگشایی و رفع مشکلات بانک های ایرانی و از سرگیری تعاملات بانکی دو کشور بوده است.
    رئیس کل بانک مرکزی ایران در خصوص این دیدار گفت: در جریان جلسه ای که روز پنجشنبه ( در حاشیه کنفرانس) با 'دامیان هیندز ' معاون وزیر دارایی انگلیس داشتم تصریح شد که این مشکلات بانکی بایستی سریعا برطرف شود.
    سیف با بیان اینکه یک بانک تسویه ای بایستی این مسوولیت را برعهده بگیرد، افزود: مسوولین بانک مرکزی و خزانه داری انگلیس این قول را دادند و امیدواریم که به زودی عملیاتی شود.
    ولی الله سیف رییس بانک مرکزی ایران روز پنجشنبه نیز در سخنانی در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی ' در لندن، خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام در زمینه امور مالی و بانکی شده بود.
    رئیس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به اینکه گام هایی ابتدایی در راستای برجام از سوی طرف های غربی برداشته شده است،گفت که این تلاش ها باید تبدیل به پیشرفت عملی شود.
    سیف گفت: طرف های غربی باید تلاش کنند تا رابطه بانک های غربی با ایران سریعا برقرار شود.
    وی عنوان کرد به رغم اجرایی شدن برجام، تحریم های باقی مانده ، ترس از مجازات آمریکا، وجود قوانین دست و پاگیر و عدم امکان معامله با دلار سبب ایجاد موانع در تجارت و تعامل بانک های بزرگ خارجی با ایران شده است .
    سیف افزود: بانک های بزرگ در حال حاضر نگران از مجازات های دادستانی آمریکا حتی درصورت تضمین از سوی خزانه داری این کشور هستند.
    سیف در جریان سخنرانی اش همچنین گفت لازم است که دولت ها از جمله دولت های آمریکا و انگلیس توسط بانک ها و بخش های اقتصادی و تجاری تشویق شوند که شرایط بهتری را برای تعاملات بانکی، مالی و تجاری با ایران فراهم سازند.
    هر چند وزیر خارجه انگلیس در جریان دیدار امروزش ( جمعه) با سیف، ضمن تأکید براجرای تعهدات کشورش در برجام گفت: دولت انگلیس تاکنون اقدامات متعددی را به‌ منظور تسریع در شروع همکاری‌های بانکی انجام داده است.
    فیلیپ هاموند افزود: دولت متبوعش تلاش می کند با همکاری سایر کشورهای اروپایی، مکانیسم‌های مناسبی را برای عادی سازی و تسهیل مبادلات بانکی با ایران ایجاد کند.
    'دامیان هیندز' معاون وزیر دارایی انگلیس نیز روز پنجشنبه در سخنانی در کنفرانس یورو مانی با تاکید بر رفع موانع موجود در تعاملات بانکی با ایران، گفت: لندن آمادگی اجرای تعهداتش را در چارچوب برجام برای رفع این موانع دارد.
    کنفرانس یک روزه «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» با همکاری موسسه 'یورو مانی' (The Euromoney) و بانک مرکزی ایران با هدف بررسی گام های لازم جهت بازگشت و اتصال بانک های ایرانی به جامعه اقتصاد بین المللی برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها