عصر خودرو

ترخیص کالا صرفا با ثبت سفارش دارای اعتبار مجاز شد

عصر بازار- دفتر مقررات صادرات و اردات تاکید کرد، گمرکات از پذیرش اظهار کالاها که در زمان اظهار دارای ثبت سفارش منقضی یا باطل شده می باشند، خودداری به عمل آورند.

ترخیص کالا صرفا با ثبت سفارش دارای اعتبار مجاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، نامه دفتر مقررات صادرات و واردات مبنی بر لزوم معتبر بودن ثبت سفارش در هنگام اظهار کالا در گمرکات اجرایی (بند پ ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) به گمرکات ابلاغ شد.

    لازم به ذکر است، مدیر کل دفتر مقررات صادرات  واردات در مکاتبه ای با دفتر واردات گمرک ایران، نوشت با عنایت به مفاد بند (پ) ماده ( ٢) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبصره های ذیل آن مبنی بر" تلقی قاچاق برای مصادیق اظهار کالا به گمرک و یا ترخیص یا خروج کالا از اماکن گمرکی با ارائه مجوزها یا اسناد جعلی و یا مجوزهای باطل یا منقضی یا تکراری یا خلاف واقع یا متعلق به غیر یا تحصیل شده از طریق تبانی و یا تقلب "و اینکه طبق مفاد تبصره ٣ ذیل ماده 40 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، ترخیص کالا بدون تمدید اعتبار ثبت سفارش را صرفاً در صورتی که ثبت سفارش در زمان اظهار کالا معتبر باشد، مجاز دانسته است.

    لذا به گمرکات اجرایی موکداً ابلاغ گردد از پذیرش اظهار کالاها که در زمان اظهار دارای ثبت سفارش منقضی یا باطل شده می باشند، خودداری به عمل آورند.

    برچسب ها