عصر خودرو

ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم توسعه

عصر بازار- یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از آیتم‌های مهم در برنامه هفتم توسعه است که مجلس و دولت تاکید ویژه‌ای به آن دارند.

ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت در برنامه هفتم توسعه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از آیتم‌های مهم در برنامه هفتم توسعه است که مجلس و دولت نسبت به آن تاکید ویژه‌ای دارند چرا که این موضوع یکی از راه‌های نجات اقتصاد ایران است.

    وی تاکید کرد: کشور ما دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا است که باید زنجیره انرژی کامل شود.

    سنگدوینی با بیان این که بهینه‌سازی مصرف سوخت مهمترین موضوعی است که در دستور کار دولت قرار دارد، عنوان کرد: اگر بتوانیم در بخش‌های مختلف حمل و نقل به سمت استفاده از خودروهای برقی و یا گاز سوز طبیعی و استاندارد پیش برویم، به طور حتم گام بزرگی در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت خواهیم برداشت.

    بهینه‌سازی مصرف سوخت در بخش انرژی

    این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: اگر کشور به سمت بهینه‌سازی مصرف سوخت در بخش نفت، گاز و برق پیش برود صنایع تولیدی و مهم کشور دیگر با قطعی مواجه نشده و خط تولید با ضرر و زیان مواجه نخواهد شد.

    سنگدوینی با اشاره به اینکه سالانه حدود 100 میلیارد دلار سوخت در کشور سوزانده می‌شود، خاطرنشان کرد: مجلس تاکید ویژه‌ای درخصوص بهینه‌سازی مصرف سوخت دارد و دولت نیز باید در این مسیر گام‌های بزرگی بردارد.

    برچسب ها