عصر خودرو

برگزاری مجامع الکترونیک ناشران، حاکمیت شرکتی را تقویت می‌کند

عصر بازار- مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سمات گفت: یکی از موارد اصولی حاکمیت شرکتی مشارکت حداکثری سهامداران در مجامع است که با راه‌اندازی سامانه دیما این امر تقویت شده است.

برگزاری مجامع الکترونیک ناشران، حاکمیت شرکتی را تقویت می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، پوریا خاوری با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون 200 ناشر مجامع خود را به صورت الکترونیک از طریق سامانه «دیما» برگزار کردند، اظهارکرد: یکی از موارد اصول حاکمیت شرکتی مشارکت حداکثری سهامداران در مجامع است، حال با راه‌اندازی این سامانه محدودیت‌های مکانی برداشته شده و سهامداران می‌توانند با استفاده از آن در مجامع حضور یابند.

    وی افزود: بر اساس آمار منتشره سهامداران تا کنون بازخورد مثبتی را نسبت به برگزاری مجامع به صورت الکترونیک داشته‌اند، به نحوی که در این راستا می‌توان به حضور هشت هزار نفر از سهامداران به صورت آنلاین در مجمع پدیده شاندیز اشاره کرد.

    مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تاکیدکرد: مجامع الکترونیک شرکت هلدینگ خلیج فارس با هزار و پانصد نفر، کاغذ پارس و کاشی سرامیک اردکان نیز با مشارکت بیش از دو هزار نفر صورت گرفت.

    تسریع در فرآیندها

    خاوری گفت:مجامع عمومی ناشرانی که بدلیل داشتن سهامدار خرد در نوبت دوم برگزار می‌شد، اکنون به سبب بهره گیری از سامانه «دیما» در نوبت اول به حد نصاب رسید.

    مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در پایان تصریح کرد: الکترونیکی شدن مجامع موجب تسریع در فرآیند تصویب دستور جلسات مجامع شده و ادامه این روند می‌تواند تاثیر بسزایی برای سهامداران و در نهایت شکوفایی بازار سرمایه داشته است.

    برچسب ها