عصر خودرو

در کنفرانس لندن مطرح شد

تحریم‌های نفتی، به اقتصاد ایران کمک کرد

عصر بازار- کارشناسان شرکت‌ کننده در کنفرانس لندن می‌گویند تحریم‌های نفتی وضع‌ شده علیه ایران به بهانه برنامه هسته‌ای به اقتصاد ایران کمک کرده است.

تحریم‌های نفتی، به اقتصاد ایران کمک کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تحریم‌های سخت نفتی که صادرات نفت خام ایران را کاهش داد، به این کشور کمک کرده که اقتصادش را متنوع کرده و مشکل کمبود کالا را حل و فصل کند.

    این تحلیل را پایگاه «سی‌ان‌بی‌سی» روز پنجشنبه مطرح کرده و نوشته اقتصاد ایران بین سال‌های 2012 و 2013 بعد از اقدام کشورهای غربی در تشدید تحریم‌ها علیه این کشور ضعیف شده است. اقتصاد ایران، علی‌رغم این سال 2014، و با وجود صادرات نفت کمتر از یک میلیون بشکه در روز و کاهش شدید بهای نفت، بار دیگر دوران رشد خود را آغاز کرد.

    در کنفرانسی در لندن که روز پنجشنبه برگزار شد، کارشناسان در منطقه رشد اقتصادی ایران را تا اندازه‌ای ناشی از تلاش‌های این کشور در زمینه سیاست‌گذاری برای کاهش وابستگی به نفت خام عنوان کردند.

    «عاصیم هوساین»، معاون بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» که پنجشنبه در لندن برگزار شد گفت: «بسیاری از  کشورهای همسایه ایران، وابستگی بیشتری به نفت دارند. اقتصاد ایران اکنون از بسیاری از کشورها در منطقه، متنوع‌تر است.»

    طبق گزارش بانک جهانی، اقتصاد ایران در سال جاری 4 درصد رشد داشته است

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها