عصر خودرو

ربیعی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران مطرح کرد؛

کشف حوزه های جدید همکاری تهران-سنگاپور ضروری است

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز جمعه در همایش 'فرصت های تجارت و سرمایه گذاری در ایران' که در سنگاپور برگزار شد، خواستار کشف حوزه های همکاری با این کشور جنوب شرق آسیا شد تا زمینه لازم برای توسعه اقتصادی و تجاری میان دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

کشف حوزه های جدید همکاری تهران-سنگاپور ضروری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی ربیعی' وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع دهها تن از مدیران شرکت های بزرگ اقتصادی و تجاری سنگاپور و کشورمان، با اشاره به رشد سریع ایران در دوران جدید، گفت که بازار بالقوه 300 میلیون نفری منطقه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی زیادی را برای صاحبان کسب و کار در نقاط محتلف جهان ارائه می کند.

    وی در این همایش که در سومین روز از سفر هیات بلندپایه بازرگانی ایران به سنگاپور برگزار شد، در تشریح موقعیت ویژه کشورمان برای جذب سرمایه خارجی، گفت: ایران دارای دومین اقتصاد بزرگ در منطقه خاورمیانه با تولید ناخالص داخلی 450 میلیارد دلار است.

    وی با تاکید بر اینکه ایران در مناسبات بین المللی از موقعیت رو به رشدی برخوردار بوده و به عنوان کشوری ثبات بخش در منطقه شناخته می شود، گفت:   به دلیل تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و توافقات هسته ای بین المللی و بر مبنای بررسی های انجام شده موسسات تحقیقاتی، ایران طی سال های 2016 میلادی تا 2020 در میان کشورهای منطقه خاورمیانه بالاترین میزان رشد را تجربه خواهد کرد.

    وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  با استناد به آمار این موسسات پیش بینی کرد نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی ایران طی این دوره به حدود پنج درصد برسد.

    وی اصلی ترین عامل رشد اقتصادی کشور طی این دوره را افزایش چشمگیر صادرات نفتی دانست، اما پیش بینی کرد اکنون که تحریم های مالی ایران بویژه سوئیفت حل شده است، تسهیل تعاملات بین المللی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری منجر به رشد چشمگیر بخش سرمایه گذاری و صادرات در ایران شود.

    دکتر ربیعی خطاب به سرمایه گذاران و تجار و بازرگانان سنگاپوری گفت: موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان باثبات ترین کشور منطقه و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شرق و غرب و شمال و جنوب و همچنین موقعیت و نقش استراتژیک سنگاپور در شرق آسیا، زمینه را در راستای تحقق یک همکاری کم سابقه میان دو کشور فراهم می کند.

    وی با اشاره به جمعیت 80 میلیونی ایران به عنوان بازار بزرگ مصرف و از سوی دیگر نیروی کار فراوان و دارا بودن ذخایر عظیم نفت، گاز و معدن، گفت این شرایط ایران را تبدیل به یک شریک تجاری مناسب برای هر کشوری می کند.

    وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  امضای موافقتامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و سنگاپور را که اسفند ماه سال گذشته امضا شد، زمینه ساز گسترش و توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور دانست.

    وی همچنین حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل هوایی و زیرساخت های آن، خودروسازی، حمل و نقل ریلی و ' بانکرینگ' یا سوخت رسانی به کشتی ها را از فرصت های اقتصادی موجود برای همکاری مشترک ایران و سنگاپور اعلام کرد.

    دکتر ربیعی با اشاره به اینکه ایران با 158 میلیارد بشکه دارای رتبه چهارم ذخایر نفت خام و با 180 تریلیون متر مکعب ذخیره دارای رتبه نخست ذخایر گازی جهان است، تکمیل زنجیره نفت و گاز را جزو فرصت های مهم اقتصادی ایران دانست که سرمایه گذاران سنگاپوری می توانند به آن ورود کنند.

    وی همچنین سیاست های کلان اقتصادی و سرمایه گذاری کشورمان را تشریح کرد و 'تسهیل و روان سازی مسیر توسعه بخش خصوصی'، 'کمک به امنیت، آسان سازی و سودآوری سرمایه گذاران داخلی و خارجی'، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری مستقیم خارجی در قالب مشوق ها و معافیت های مالیاتی' و 'توسعه دیپلماسی کسب و کار برای شکل دهی به بازارهای جدید' را از جمله این سیاست ها ذکر کرد.

    وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت : نگاه ایران به سنگاپور در راستای همکاری های اقتصادی منطقه، نگاه ویژه ای بوده و انتظار می رود با کشف حوزه های جدید همکاری با توجه به ظرفیت های موجود دو کشور، زمینه لازم برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

    وی افزود: موقعیت ایران در بین کشورهای اکو و سنگاپور در میان کشورهای عضو آ.سه.آن می تواند منجر به آثار ملی و فراملی همکاری میان دو کشور به دلیل ظرفیت های این دو کشور در این سازمان های منطقه ای شود.

    ربیعی در پایان تاکید کرد بخش خصوصی ایران آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی سنگاپور بوده تا به ایجاد منفعت برای هر دو کشور در شرایط و دوران جدید منجر شود.

    وی براساس پیش بینی ها اعلام کرد طی 10 سال آینده بیش از یکهزار میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه های زیرساختی ایران مورد نیاز است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها