عصر خودرو

کویت برای مقابله با کسری بودجه مجبور به کاهش هزینه‌ها شد

عصر بازار- کویت اعلام کرد از طریق «کاهش هزینه ها تا حد ممکن» در حال پاسخ گفتن به بحران نفت ارزان است تا رشد اقتصادی خود را تقویت کند.

کویت برای مقابله با کسری بودجه مجبور به کاهش هزینه‌ها شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مردی که مسئول هدایت اقتصاد کویت از میانه شوک جهانی افت قیمت نفت است گفته، کویت از طریق «کاهش هزینه ها تا حد ممکن» در حال پاسخ گفتن به این بحران است تا رشد اقتصادی خود را تقویت کند.

    انس الصالح، معاون نخست وزیر کویت گفت، دولت هیچ یک از پروژه هایش را لغو نکرده است. در عین حال، مقامات در حال کاهش هزینه های بیهوده هستند که کسری بودجه را کاهش دهند. کسری بودجه کویت بر اساس برآوردهای صندوق بین اللمی پول، در سال 2016 ممکن است از 13 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور فراتر برود.

    الصالح، وزیر دارایی و سرپرست وزارت نفت این کشور در حال پیشبرد طرحی برای کاهش وابستگی کویت به نفت است، چالشی که صادر کنندگان عمده نفت، از عربستان گرفته تا نیجریه همگی با آن مواجه اند. این اقدامات شامل کاهش یارانه کالاهای اساسی، وضع مالیات بر شرکت ها، ادغام نهادهای دولتی برای کوچک سازی دولت و رجوع به بازارهای بدهی داخلی و بین المللی است.

    الصالح گفت: «مصمم هستیم تا پیش برویم و تا جایی که ممکن است برای اقتصادمان و زیرساخت هایمان هزینه کنیم.»

    وی افزود، کاهش کسری بودجه نیز یک اولویت است.

    الصالح گفت، کویت قدرت مالی کافی برای پاسخگویی تدریجی به کاهش قیمت های جهانی نفت را دارد.

    بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی کویت در سال 2015 میلادی به بیش از 70 هزار دلار رسید و این کشور را به ششمین کشور ثروتمند جهان و دومین کشور ثروتمند منطقه پس از قطر تبدیل کرد.

    الصالح گفت، کاهش قیمت نفت «به وضوح مشکلات ساختاری اقتصاد ما را آشکار ساخته است.»

    موجودی بالای صندوق ثروت حاکمیتی کویت و بگومگوهای سیاسی در این کشور مانع از انجام اصلاحات جدی در کویت در سال های گذشته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها