عصر خودرو

شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چابهار از سوی وزیر مختار آلمان

عصر بازار- وزیر مختار آلمان گفت: من از طرف دولت آلمان برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در چابهار به این بندر آمده ام و دلیل سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، موقعیت استراژیک این بندر برای ترانزیت و تجارت با کشورهای حاشیه اقیانوس هند است.

شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چابهار از سوی وزیر مختار آلمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در حاشیه اجلاس بین المللی آیورا که در بندر چابهار در حال برگزاری است، درباره اینکه آیا آلمان برنامه ای تعیین شده برای سرمایه گذاری در چابهار دارد؟ اظهار کرد: هنوز تصمیمی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار گرفته نشده است.

    وی افزود: چابهار با اتصال به آب‌های اقیانوسی از طریق دریای عمان به عنوان پیشانی توسعه منطقه محسوب می شود.

    همچنین اکبر ترکان - دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پاسخ به اینکه چرا طرح توسعه بندر شهید بهشتی را یک شرکت زیر مجموعه سازمان بنادر برداشته، در حالی که این موضوع مغایر با اصل 44 قانون اساسی یعنی خصوصی سازی واقعی نه دولتی و شبه دولتی است، گفت: در آنجا کار تجاری انجام نمی‌شود فقط سازمان بنادر سازه های بندری آن از جمله نصب اسکله ها را تمام کرده و برای بهره برداری و نصب تجهیزات تخلیه و بارگیری با یک شرکت هندی جهت اداره بندر قرارداد بسته است.

    اجلاس مناطق آزاد کشورهای اقیانوس هند در چابهار با حضور بیش از 20 کشور در بندر چابهار در حال برگزاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها