عصر خودرو

وزیر راه:

تردد کشتی مسافری عمان - چابهار دائمی می‌شود

عصر بازار- وزیر راه و شهر سازی گفت: تردد مداوم کشتی مسافری بین عمان و چابهار از جمله قراردادهایی است که با کشور عمان بسته شده و اولین سفر این کشتی سال قبل انجام شد که به محض آماده شدن سازوکارهای قانونی، این سفر مداوم خواهد شد.

تردد کشتی مسافری عمان - چابهار دائمی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در جلسه اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چابهار یکی از بنادر مهم ایران در آینده در بحث ترانزیت خواهد بود، اظهار کرد: در حال حاضر ترانزیت خوبی با افغانستان و پاکستان انجام می شود و ارتباط ریلی مستمری با پاکستان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم این ترانزیت فعال را با بقیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند برقرار کنیم.

    وی افزود: در حال حاضر به دنبال رساندن ظرفیت 2.5 میلیون تنی بندر چابهار به 8.5 میلیون تن هستیم که امیدواریم در آینده شاهد پذیرش کشتی های اقیانوس‌پیما در بندر چابهار باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه پروژه راه آهن چابهار - ایرانشهر 40 درصد پیشرفت داشته است، گفت: عملیات ریل‌گذاری 200 کیلومتر این خط آغاز شده و طبق زمان‌بندی اعلام شده به بهره برداری می رسد.

    وی گفت: طرح مهمی که در این دولت آغاز شده و به شدت پیگیری می شود، نحوه ارتقای کیفیت زندگی در زاهدان و چابهار است.

    آخوندی عنوان کرد: علی رغم سرمایه گذاری های گسترده شاهد حاشیه نشینی بسیار زیادی زاهدان و چابهار هستیم که در آینده برنامه مفصلی برای بازآفرینی شهری از جمله ساماندهی و شناسایی محله و تاسیس شهرهای جدید مثل تیس داریم.

    وزیر راه وشهر سازی خاطر نشان کرد: باید در چابهار خدمات صنعتی و لجستیکی تامین شود که با توسعه پس کرانه بندر چابهار به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی شاهد پیشرفت چابهار بود.

    آخوندی با اشاره به پروژه اتصال چابهار و جاسک افزود: این پروژه با وجود تنگناهای مالی پیشرفت خوبی داشته و به سرعت در حال اجراست.

    وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت جمعیت پذیری خوبی دارد و با اقداماتی که در حوزه راه شهرسازی از جمله تاسیس شهر های جدید انجام شده مطمئنیم جمعیت خوبی در این استان جذب می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی، وزیر دفاع وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون اول رییس جمهور جهت شرکت در نخستین اجلاس رؤسای حاشیه اقیانوسی هند که در حال برگزاری است، به چابهار سفر کرده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها