عصر خودرو

دلایل تاخیر فروش نفت به «انی»

آخرین وضعیت صادرات نفت به ایتالیا

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به آغاز فروش نفت به «ساراس» ایتالیا، دلایل تاخیر در از سرگیری فروش نفت ایران به شرکت انی ایتالیا را تشریح کرد.

آخرین وضعیت صادرات نفت به ایتالیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری  در تشریح آخرین وضعیت فروش نفت به شرکت‌های ایتالیایی، گفت: در حال حاضر قرارداد فروش نفت خام ایران به شرکت «ساراس» ایتالیا آغاز شده است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه به زودی اولین محموله نفت خام تحویل ساراس ایتالیا خواهد شد، در خصوص حجم فروش طلای سیاه به این شرکت پالایشگاهی ایتالیا، تصریح کرد: قرارداد اولیه بر مبنای صادرات روزانه60 تا 65 هزار بشکه نفت خام به ساراس است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این قرارداد با فروش روزانه 30 تا 35 هزار بشکه نفت در روز آغاز می شود، اظهار داشت: در صورتی که مشکلی پیش نیاید، حجم فروش نفت تا سقف 65 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

    قمصری همچنین در پاسخ به پرسش  درباره دلایل تاخیر در از سرگیری فروش نفت ایران به انی ایتالیا به عنوان یکی از مشتریان سنتی نفت کشور در اروپا، بیان کرد: ایران آماده از سرگیری فروش نفت به این شرکت ایتالیایی بوده و مشکلی از نظر شرکت نفت وجود ندارد.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه شرایط شرکت انی ایتالیا با چهار سال قبل بسیار متفاوت شده است، تاکید کرد: هم اکنون شرایط و فعالیت شرکت انی ایتالیا از یک شرکت بالادستی صنعت نفت خارج شده است.

    وی با بیان اینکه در طول چند سال اخیر شرکت انی ایتالیا سهام اکثر پالایشگاه‌های خود را فروخته است، خاطرنشان کرد: مصرف و تقاضا برای خرید نفت توسط انی ایتالیا بسیار کم شده که این بر روند از سرگیری فروش نفت ایران به این شرکت ایتالیایی اثرگذار بوده است.

    رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت اخیرا با اشاره به امضای قرارداد فروش نفت به پالایشگاه ساراس ایتالیا، اعلام کرده است: به زودی فروش نفت به شرکت انی ایتالیا هم از سرگرفته می‌شود.

    مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه  مذاکرات با انی در حال انجام است و توافق نهایی به زودی انجام می‌شود، تاکید کرده است: در صورت توافق امکان فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت خام به انی ایتالیا وجود دارد.

    بیژن زنگنه وزیر نفت بهمن ماه سال گذشته از امضای قرارداد فروش نفت خام ایران به ایتالیا در اواسط سال‌جاری در تهران خبر داده و گفته بود: علاوه بر امضای قرارداد فروش نفت، تفاهم نامه دیگری با شرکت انی ایتالیا به منظور توسعه یک میدان نفتی (فاز سوم میدان نفتی دارخوین) امضا خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها