عصر خودرو

برای توسعه یک میدان مشترک ؛

ایران ضرب‌الاجل جدید نفتی برای چینی‌ها تعیین کرد

عصر بازار- شرکت ملی نفت ایران ضرب الاجل جدیدی برای توسعه میدان مشترک آزادگان شمالی به شرکت CNPC چین ارائه کرد

ایران ضرب‌الاجل جدید نفتی برای چینی‌ها تعیین کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت هفته جاری پس از دیدار و گفتگو با «ژانگ یو ژیبنگ» معاون سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین، توسعه فاز دوم، دو میدان بزرگ مشترک نفتی ایران شامل آزادگان شمالی و یادآوران را به دو شرکت چینی ساینوپک و سی. ان. پی. سی واگذار کرد.

    با گذشت چند روز از واگذاری توسعه این دو میدان نفتی به دو شرکت چینی، شرکت ملی نفت ایران ضرب الاجل جدیدی برای توسعه میدان مشترک آزادگان شمالی به شرکت CNPC چین ارائه کرد.

    کرامت بهبهانی مجری طرح توسعه آزادگان شمالی با اشاره به اینکه مقرر شده است چینی‌ها در سریع ترین زمان ممکن طرح جامع توسعه فاز دوم این میدان را ارائه دهند، گفت: هنوز بحث‌های فنی میان شرکت نفت و شرکت سی. ان. پی. سی چین در جریان است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه تولید نفت آزادگان شمالی در فاز نخست محقق شده است، درباره فاز دوم توسعه این میدان هم تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس قرارداد باید ابتدا با چینی‌ها برای فاز دوم مذاکره کنیم، بنابراین مقرر شده است آنها طرح جامع توسعه‌ فاز دوم را به شرکت متن ارائه کنند.

    وی با اعلام اینکه هنوز مذاکره روی مباحث فنی میان دو شرکت چینی و متن ادامه دارد، تاکید کرد:‌ توسعه فاز دوم این میدان براساس قرارداد اولیه یعنی بیع متقابل خواهد بود.

    بهبهانی همچنین درباره تولید فاز نخست میدان آزادگان شمالی هم خاطرنشان کرد: هم اکنون تولید نفت از آزادگان شمالی در حال انجام است.

    با توسعه فاز یک میدان آزادگان شمالی هم اکنون امکان تولید روزانه 70 تا 75 هزار بشکه نفت خام از این میدان مشترک با عراق فراهم شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها