عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه به دلیل اختلال بیشتر در عرضه جهانی نفت با افزایش روبرو شد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز جمعه در حالی با افزایش روبرو شد که بالا گرفتن ناآرامی ها در نیجریه و ورشکستگی شماری از شرکت‌های نفت «شیل» آمریکا و همچنین بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا بر روی کاهش بیشتر عرضه طلای سیاه تاثیر به سزایی گذاشت و باعث تقویت بهای نفت شد.

    در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با 29 سنت افزایش به قیمت 49 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 39 سنت افزایش در برابر 48 دلار و 55 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    همچنین تولید نفت آمریکا 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است و به گفته کارشناسان اقتصادی، انتظار می رود بازار جهانی نفت در روزهای آتی شاهد افزایش بیشتر بهای طلای سیاه باشد.

    میزان اختلال فعلی در عرضه نفت می تواند مازاد تولید نفت را که از سال 2014 میلادی به بعد کلید خورد را به حالت توازن برگرداند، البته تولید نفت لیبی هم به دلیل درگیرهای داخلی در این کشور با کاهش روبرو شده است، ضمن اینکه شدت گرفتن نا آرامی ها در نیجریه تولید نفت این کشور را 500 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها