عصر خودرو

بحرین خواستار کاهش تولید نفت در نشست آتی اوپک شد

عصر بازار- یک مقام بحرینی ابراز امیدواری کرد سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) در نشست دوم ژوئن (۱۳خرداد) به توافقی برای کاهش تولید نفت با هدف رسیدن قیمت ها به بشکه ای ۶۰ دلار، دست یابد.

بحرین خواستار کاهش تولید نفت در نشست آتی اوپک شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «ظافر احمد العمران» قائم مقام امور شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای غربی وزارت خارجه بحرین روز پنجشنبه به اینترفاکس گفت: در این زمینه به همکاری روسیه برای قانع کردن اعضای اوپک نیازمندیم زیرا قیمت های کنونی نفت را عادی نمی دانیم.

    وی افزود: در صورتی که قیمت نفت به بشکه ای 60 برسد، برای ما راضی کننده است.
    این در حالی است که بیست و نهم فروردین ماه نشست تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک برای تعیین سقف تولید نفت، با شکست روبرو شد، زیرا عربستان اعلام کرد بدون همراهی ایران با این برنامه، حاضر نیست در آن مشارکت کند.
    تولید نفت ایران به دلیل تحریم ها از دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز در سال 2012 میلادی به حدود یک میلیون و 100 هزار بشکه کاهش یافت.
    اینک ایران قصد دارد پس از لغو تحریم ها در ژانویه (دی) گذشته، تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم ها برساند.
    «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان، چندی پیش درباره طرح فریز نفتی گفت: برخی همسایگان تولید خود را به 10 میلیون بشکه در روز رسانده اند و اکنون گفته اند باید همه با هم تولید خود را در سطح ماه ژانویه ثابت نگه داریم؛ در حالی که آنها می خواهند تولید خود را در سطح 10 میلیون بشکه در روز حفظ کنند و ما باید آن را در سطح یک میلیون بشکه در روز ثابت کنیم.
    معاون وزیر نفت نیز اخیرا (16 اردیبهشت) در نشست خبری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: صادرات نفت ایران در اردیبهشت ماه به روزانه دو میلیون و 100 هزار بشکه رسید.
    وی افزود ایران قصد دارد صادرات نفت خود را به دو میلیون و 200 هزار بشکه در روز یعنی سطح صادرات پیش از تحریم برساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها