عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

کاهش ریسک سرمایه‌گذاران خرد در سایه توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بهترین روش برای هدایت جمعیت سرمایه‌گذاران خرد، توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بویژه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تنوع‌بخشی به آنها است.

کاهش ریسک سرمایه‌گذاران خرد در سایه توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری بازار «عصر بازار» به نقل از سنا ،مهم‌ترین رسالت بازار سرمایه، کمک به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق جمع‌آوری و پس‌اندازهای راکد است و با این نگاه می‌توان گفت بازار سرمایه نقش پررنگی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد. بازار سرمایه برای کمک به تامین مالی، از ابزارهای متعددی بهره می‌برد تا ریسک سرمایه‌گذاران هم مدیریت شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهم‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم محسوب می‌شوند و در دو سال گذشته، تاکید زیادی بر توسعه و تنوع‌بخشی به این صندوق‌ها صورت گرفته و انواع صندوق‌های بخشی، صندوق‌های اهرمی، صندوق‌های تضمین اصل سرمایه و... در سایه همین تاکید راه‌اندازی شده‌اند.

    نیما میرزایی ضمن تاکید بر مزایای تنوع‌بخشی به ابزارهای بازار سرمایه، بیان کرد: یکی از چالش‌های قدیمی بازار سرمایه در ایران، جمعیت بالای سهامداران خردی است که بصورت مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌کنند. هدایت این جمعیت به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، از الزامات ضروری بازار است تا برخی تکانه‌های شدید این بازارمشابه اتفاقی که در سال ١٣٩٩ شاهد آن بودیم؛ تا حد امکان کاهش یافته و معامله‌گران را به سوی رفتارهای منطقی‌تر سوق دهد.

    توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: برای هدایت سرمایه‌گذاران به این مسیر، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما بهترین روش، توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بالاخص صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تنوع‌بخشی به آنها است تا سرمایه‌گذاران بتوانند با سلایق، استراتژی و سطح ریسک‌پذیری متفاوت را جذب کنند و به این طریق شاهد تعمیق بیشتر بازار سرمایه، روندهای منطقی‌تر و حرکت بر مبنای سودآوری شرکت‌ها باشیم.

    کاهش ریسک
    میرزایی تاکید کرد:چنین شرایطی در نهایت به کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاران خرد منتج خواهد شد.

    برچسب ها