عصر خودرو

کاهش قیمت طلای سیاه و زرد در بازار جهانی

عصر بازار- امروز در بازارهای جهانی با پیش‌بینی افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا قیمت طلای زرد و سیاه هردو کاهش داشتند، نفت بشکه‌ای ۴۷.۸۲ دلار و هر اونس طلا ۱۲۵۳ دلار معامله شد.

کاهش قیمت طلای سیاه و زرد در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 1.11 دلار کاهش یافت و هر بشکه از این طلای سیاه به قیمت 47 دلار و 82 سنت معامله شد این در حالی است که نفت برنت در روزهای گذشته از 49 دلار عبورکرده  و به 50 دلار نزدیک شده بود.

    امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت آمریکا هم کاهش 90 سنتی را هم تجربه کرد و بشکه‌ای 47 دلار و 29 سنت به فروش رفت.همچنین قیمت گاز طبیعی، گازوئیل، بنزین، نفت کوره و نفت سفید هم‌ همه کاهشی بودند.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت نفت نوشت: روز گذشته آماری از اقتصاد آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد میزان اشتغال و تورم تا حدودی بهبود یافته و علائمی برای افزایش نرخ بهره وجود دارد.

    این گزارش سبب شد تا سرمایه‌گذاران بر سر اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را برای دومین بار در این کشور افزایش خواهد داد، شرط‌بندی کنند.

    پیش از این فدرال رزرو آمریکا بعد از یک دهه در ماه دسامبر نرخ بهره را که در محدوده صفر بود به 0.25 تا 0.5 درصد افزایش داد و قرار شد تا در مدت یکسال در سه نوبت، نرخ بهره را به 2 درصد برساند.

    سرمایه‌گذاران می‌گویند؛ با این گزارش وضعیت اقتصادی آمریکا، دومین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به زودی محقق می‌شود.

    جک آبلین رئیس اداره سرمایه‌گذاران در بانک خصوصی BMO شیکاگو گفت: مطمئناً فدرال رزرو ماشه افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن خواهد کشید. این پیش‌بینی‌ها سبب شد تا ارزش دلار هم نسبت به سبد سایر ارزها افزایش یابد.

    *کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

    همچنین امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش 5 دلاری را تجربه کرد، هر انس از این فلز گرانبها به قیمت 1253 دلار به فروش رفت. قیمت امروز این فلز گرانبها در کمترین زمان به 1251 دلار و 20 سنت و در بیشترین زمان به 1258 دلار و 70 سنت رسید.

    قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته 2.7 دلار و نسبت به یک سال گذشته 43.20 سنت با افزایش همراه شد.

    سرمایه‌گذاران فلز زرد با پیش‌بینی اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را به زودی افزایش خواهد داد، سرمایه‌گذاری امنی را نسبت به طلا پیدا کرده‌اند. بنابراین، تقاضا برای طلا کاهش یافته و قیمت نیز با افت 5 دلاری مواجه شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها