عصر خودرو

بلومبرگ:

افت قیمت نفت تولید کنندگان را به گوشه رینگ برد

عصر بازار- در حالی که با کاهش درآمد کشورهای تولید کننده نفت، رقابت آنها برای کسب سهم بیشتر از بازار تقویت شده است ونزوئلا در اقدامی عجیب بیش از ۱۲ دلار به مشتریان خود تخفیف می‌دهد که بیشترین میزان ۷ سال گذشته است.

افت قیمت نفت تولید کنندگان را به گوشه رینگ برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ونزوئلا بیشترین تخفیف قیمت نفت را طی هفت سال گذشته به پالایشگاه‌های نفت آمریکا داد. این کشور سومین کشور بزرگ تامین کننده نفت پالایشگاه‌های آمریکا است. ونزوئلا بزرگترین تخصیص نفتی را با هدف رقابت با تولیدکننده‌های بزرگ نظیر کانادا و کشورهای خاورمیانه انجام داده است.

    بر اساس این گزارش هم  اکنون قیمت نفت ونزوئلا 12 دلار ارزانتر از قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا است. ونزوئلا امسال به طور میانگین 8.44 دلار تخفیف داده است. در حالی که تخصیص ونزوئلا به طور میانگین سال گذشته 3.73  دلار و در سال پیش از آن 3.78 دلار بود.

    طی دو سال گذشته قیمت نفت حدود 70 درصد کاهش یافته است. افت قیمت باعث شده درآمد کشورهایی که اقتصاد آنها بیشتر متکی به نفت است بیشتر با مشکل مواجه شود.

    کارشناسان پیش‌بینی کردند تورم در ونزوئلا به بیش از 700 درصد برسد؛ در عربستان هم به گفته  خود مقامات سعودی سال گذشته 98.5 میلیارد دلار کسری بودجه داشتند اما IMF این رقم را با افزایش 1.5 برابری 150 میلیارد دلار عنوان کرد.

    پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه عربستان به 87 میلیارد دلار برسد. رقابت برای کسب سهم بیشتر از بازار باعث شده تعدادی از کشورها تخفیف قیمت بدهند. در این میان ایران هم جز کشورهایی است که به مشتریان خود تخصیص می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها