عصر خودرو

افزایش تردد نفتکش های خارجی در جزیره خارگ

عصر بازار- رئیس اداره بندر و دریانوردی جزیره خارگ استان بوشهر گفت: پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام شاهد حضور و افزایش کشتی های نفتکش خارجی برای حمل محموله های نفتی به مقاصد جدید بویژه کشورهای اروپایی هستیم که در زمان تحریم ها بی سابقه بوده است.

افزایش تردد نفتکش های خارجی در جزیره خارگ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بهمن نکیسا  افزود: کشورهای هلند، فرانسه، ایتالیا ، اسپانیا و روسیه مقاصد جدید بازارهای نفت ایران هستند که از مبدا خارگ و با تانکرهایی از خطوط کشتیرانی یونان، ایتالیا، اسپانیا و آلمان این نوع محموله های نفتی حمل می شود.

    وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 میلیون تن کالای نفتی از مبدا جزیره خارگ به مقاصد مختلف بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد رشد داشته است.
    وی افزود: در این مدت 434 فروند انواع شناور به بندر خارگ وارد شدند که 119 فروند از آنها بالای هزار تن و 315 فروند از آنها زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند و در این زمینه رشد 35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل گزارش شده است.
    نکیسا گفت: در مجموع مقصد شناور های خروجی از خارگ به غیر از بنادر کشور شامل کشورهای امارات متحده عربی، ایتالیا، اسپانیا، پاکستان، ترکیه، چین، ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، کویت، مصر، هلند، هندوستان و یونان هستند.
    جزیره خارگ بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور از توابع شهرستان بوشهر در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب این بندر در آبهای خلیج فارس واقع است که بیش از 95 درصد صادرات نفت ایران از پایانه های این جزیره صورت می گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها