عصر خودرو

وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته سوم اردیبهشت

عصر بازار- در پایان معاملات هفته منتهی به چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، شاخص کل بورس با ۲۰۵۱ واحد کاهش ( ۲.۶۲درصد ( نسبت به هفته قبل، به رقم ۷۵.۹۸۲ واحد رسید. همچنین شاخص فرابورس با ۴.۴ واحد کاهش (۰.۵۵درصد ( نسبت به هفته قبل به ۷۹۴.۱۰ واحد رسید.

وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته سوم اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این دوره سه شرکت شرکت فنرسازی زر (خزر)، فروسیلیس ایران (فروس) و کاغذسازی کاوه (چکاوه) به ترتیب با 31.95درصد ، 30.97درصد  و 27.9درصد بازدهی در صدر پربازده ترین شرکت های بورسی و فرابورسی قرار دارند. از طرف دیگر سه شرکت پتروشیمی (جهرم)، فولادکاویان (فوکا) و نیروترانس (بنیرو) به ترتیب با 34درصد، 20درصد و 12درصد در قعر جدول قرار دارند. در مجموع در دوره مورد نظر شاهد نوسانات زیادی در اکثر سهم ها در گروه‌های مختلف به‌ دلیل سردرگمی بازار بودیم.

    در میان صندوق های سرمایه گذاری در سهام (که حداکثر می توانند 30درصد اوراق مشارکت داشته باشند) در پایان روز سه شنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه 1395، سه صندوق ایساتیس، بانک اقتصادنوین و آسمان یکم به ترتیب با بازدهی ماهانه 7.3درصد ، 3.6درصد  و 1.9درصد  در صدر جدول قرار دارند. از طرف دیگر صندوق دماسنج، یکم سهام گستران شرق و افق به ترتیب با بازدهی منفی 19درصد، 14.9% و 13.3درصد در انتهای لیست قرار گرفته اند. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که بازدهی ماهانه شاخص در تاریخ مذکور 4.4 منفی بوده است. 
    در میان صندوق های سرمایه گذاری مختلط (که طبق قانون حداقل باید 40درصد  و حداکثر باید 60درصد  اوراق مشارکت داشته باشند) در پایان روز سه شنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه 1395، آسمان خاورمیانه، توسعه پست بانک و نیکوکاری ایتام برکت  به ترتیب با بازدهی ماهانه 3.5درصد ، 1.4درصد  و 0.6درصد در صدر جدول قرار دارند. از طرف دیگر صندوق های نیکی گستران، پارسان و صندوق سرمایه‌گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم به ترتیب با بازدهی های منفی 8.1درصد ، 6.2درصد  و 5.1درصد  در انتهای لیست قرار گرفته اند. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که بازدهی ماهانه شاخص در تاریخ مذکور 4.4 منفی بوده است. 
    در میان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (که طبق قانون حداقل باید 70درصد  اوراق مشارکت داشته باشند) در پایان روز سه شنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه 1395 صندوق های افق کارگزاری بانک خاورمیانه، امین آشنای ایرانیان و سپهر تدبیرگران به ترتیب با بازدهی ماهانه 2.1درصد،  2 درصد و 1.9درصد در صدر جدول قرار دارند. از طرف دیگر صندوق های نیکوکاری ندای امید، نیکوکاری پرسپولیس و نیکوکاری جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم(ص)  به ترتیب با بازدهی منفی  10.2%، 1.5درصد  و بازدهی مثبت %0.3 در انتهای لیست قرار گرفته اند. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که بازدهی ماهانه شاخص در تاریخ مذکور 4.4 منفی بوده است. 
    از طرف دیگر در میان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت صندوق گنجینه آرمان شهر با تضمین سود 20درصد و خالص ارزش دارایی‌های 133.320.989میلیون ریال همچنان بالاتر از صندوق لوتوس پارسیان با سود تضمینی 20درصد  قرار گرفته و در صدر جدول صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از لحاظ خالص ارزش دارایی‌ها قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    نویسنده: احسان طیبی – مدیر صندوق کارگزاری بانک صنعت و معدن
    برچسب ها