عصر خودرو

معاون سازمان توسعه تجارت:

سهم ایران از توافقنامه‌های تجارت آزاد ۵ درصد است

عصر بازار- معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت گفت: بیش از ۵۰ درصد حجم تجارت جهان از مسیر توافق نامه های تجارت آزاد انجام می‌شود که ایران فقط پنج درصد از این سهم را داراست.

سهم ایران از توافقنامه‌های تجارت آزاد ۵ درصد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصربازار» به نقل از ایرنا، «محمدصادق قنادزاده» اظهار داشت: توافق‌نامه های تجارت آزاد ظرفیت های خوبی برای توسعه مناسبات تجاری برای کشورها به همراه دارد که ایران تاکنون از این فرصت بهره ای نبرده است.

    وی با اشاره به نخستین توافق‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا و نقش آن در توسعه اقتصاد کشور، گفت: استفاده از ظرفیت توسعه توافقنامه‌های تجارت آزاد شروع شده است و می تواند گامی برای مزیت های رقابتی در حوزه های قیمت و تسهیل ورود به بازارهای رقابتی باشد.

    قنادزاده افزود: سازمان توسعه تجارت 10 موافقتنامه تجاری دیگر در دست اقدام دارد و با کشورهایی که اقتصاد مکمل و بازار هدف هستند در حال رایزنی است.

    معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت از اقدامات این سازمان برای توسعه فناوری و واردات صنایع جدید به کشور خبر داد و گفت: دستیابی به تکنولوژی های جدید از چند مسیر انجام می‌شود که مهم ترین بخش آن سرمایه گذاری مستقیم است.

    وی توضیح‌داد: سازمان توسعه تجارت با ارائه تسهیلات، مشوق هایی را برای ورود صنایع جدید به کشور برای واردکنندگان در نظر گرفته است که یکی از آنها اختصاص برگشت ارز تعهدی به این صنایع است.

    قنادزاده بیان‌داشت: از دیگر اقدامات این سازمان برای بهره گیری از فناوری‌های نوین، کمک از کشورهای واسط است که بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم و به سهولت به بازارهای جدید جهانی گام بگذاریم.

    برچسب ها