عصر خودرو

رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران:

ایران دارای توانمندی کسب بازارهای جهانی آلومینیوم است

عصر بازار- رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معتقد است: وجود ذخایر فراوان گاز در ایران، زمینه ای برای تولید کیفی با قیمت مناسب آلومینیوم است و این کشور قابلیت به دست آوردن بازارهای جهانی این صنعت را دارد.

ایران دارای توانمندی کسب بازارهای جهانی آلومینیوم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه خبری اتاق تهران، فریال مستوفی خاطرنشان ساخت : انرژی گاز نقش اصلی در تولید آلومینیوم را برعهده دارد و جمهوری اسلامی ایران از منابع غنی گاز برخوردار است که می تواند در صنعت آلومینیوم دنیا مطرح شود.

    پیش از این مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفته بود، مجموع سرمایه گذاری صرف شده در ایران برای دستیابی به ظرفیت کنونی 470 هزار تنی در صنعت آلومینیوم به دو میلیارد و 700 میلیون دلار رسیده که این رقم کافی نیست.
    رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران اظهار داشت : ایران برای مصرف داخلی به آلومینیوم نیاز دارد و این کالا در شمار اقلام وارداتی به کشور محسوب می شود، اما صنعت آلومینیوم به عنوان زمینه ای برای سرمایه گذاری است.
    آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت مجموع تولید شمش آلومینیوم در کشور سال گذشته بالغ بر 350 هزار تن بود که افزون بر 74 درصد ظرفیت تولید این بخش را دربر می گیرد.
    کرباسیان به تازگی اعلام کرد: کشورهای عربی منطقه به همراه مصر در دوره 2014- 2010 میلادی با سرمایه گذاری 42 میلیارد دلاری خود، به ظرفیت 5.7 میلیون تنی دست یافتند.
    مستوفی تاکید کرد: واقعیت اینکه وجود منابع فراوان گاز نباید موجب آن شود که در صنعت آلومینیوم نباید به تامین نیاز داخلی و منطقه بیندیشیم، بنابراین بینش فرامنطقه در این بازار باید مورد توجه قرار گیرد .
    اطلاعات دریافتی از وزارتخانه مزبور حاکی است، سال گذشته ارزش آلومینیوم صادراتی کشور به رقم 214 میلیون دلار رسید و در مقابل ارزش واردات این بخش بالغ بر 344 میلیون دلار بود.
    براساس سند چشم انداز 1404 ، انتظار می رود ظرفیت تولید شمش آلومینیوم به رقم 1.5 میلیون تن برسد .
    امروز 220 کارخانه تولید آلومینیوم جهان 57 میلیون و 800 هزار تن شمش تولید می کنند که چین با داشتن 107 کارخانه بیش از 31 میلیون تن ظرفیت این بخش را به خود اختصاص داده است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها