عصر خودرو

واگذاری املاک دولت در شفافیت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود

عصر بازار- مشاور سابق سازمان خصوصی سازی گفت: عرضه املاک مازاد دولت از مسیر بورس کالای ایران به معنای شفافیت حداکثری در فرآیندها است به طوری که در این روش همه ابعاد معامله در مقابل دیدگان عموم قرار دارد و احتمال بروز هر گونه خطایی به صفر می رسد.

واگذاری املاک دولت در شفافیت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جعفر سبحانی اظهار داشت: دولت اموال و دارایی‌هایی دارد که اگر به طور شفاف عرضه نشود می‌تواند در هر مرحله از واگذاری احتمال بروز خطا و تخلف را ایجاد کند به طوری از انتخاب خریدار تا تعیین قیمت و نحوه فروش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که همه این فرآیندها در بورس کالا با شفافیت کامل و با نظارت دقیق صورت می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه بر اساس ماهیتی که این نوع واگذاری‌ها دارد، دولت تصمیم به عرضه اموال مازاد خود در بورس کالا گرفته است، تاکید کرد: انتخاب بورس کالا به عنوان محل عرضه املاک مازاد دولت، یک گام مهم در جهت شفافیت اقتصادی و جلوگیری از بروز احتمالی هرگونه تخلفی است.

    سبحانی عنوان کرد: در بورس کالا به دلیل سازوکارهای تعریف شده، مکانیزم عرضه از صفر تا صد در رصد و دید عموم قرار دارد؛ بنابراین مانند دیگر واگذاری‌ها نیازی به ورود نهادهای نظارتی و بررسی پرونده شناسایی خریدار و فروشنده و یا مبلغ واگذاری به شکل قدیم وجود ندارد؛ چراکه در بورس تمام مراحل روی تابلو نمایش داده می‌شود و همه می‌توانند آنچه در واگذاری اتفاق می‌افتد را ببینند.

    مشاور سابق سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: واگذاری اموال به گونه‌ای که عموم مردم از جزئیات آن اطلاع پیدا نکنند با زمانی که واگذاری از طریق بورس کالا انجام شود، تفاوت زیادی خواهد داشت؛ به این ترتیب می‌توان گفت که با عرضه اموال مازاد دولت در بورس کالا، هیچ نکته مبهم و شبهه برانگیزی وجود نخواهد داشت.

    برچسب ها