عصر خودرو

صادرات نفت ایران ۲.۱میلیون بشکه‌;

عربستان افزایش فروش نفت ایران را احساس کرد

عصر بازار- صادرات نفت ایران در ماه جاری میلادی ۶۰درصد افزایش خواهد یافت و به ۲.۱میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

عربستان افزایش فروش نفت ایران را احساس کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، با از سرگیری حدود نیمی از صادرات نفت دوران قبل از تحریم‌ها به اروپا، صادرات نفت ایران در ماه می افزایش خواهد یافت و شاهد رشدی حدوداً 60 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل خواهد بود.

    این نشان می‌دهد که تهران در رقابت با عربستان از طریق کاهش قیمت‌ها، با روندی سریعتر از آنچه تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند، در حال بازپس‌گیری سهم خود از بازار نفت است. بارگیری‌های صورت گرفته در ماه آوریل 2.3 میلیون بشکه در روز بوده که حدود 15 درصد بیشتر از رقمی است که آژانس بین المللی انرژی در اوایل ماه جاری برآورد کرده بود.

    صادرات نفت ایران در ماه می به 2.1 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، در حالی که این رقم در می 2015، 1.3 میلیون بشکه بود. بارگیری‌های ماه آوریل بالاترین رقم از ژانویه 2012 تاکنون بوده است.

    افزایش بارگیری محموله‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که ایران به مشکل کمبود تانکرها که تلاش‌های این کشور برای بازپس‌گیری سهمش از بازار را تهدید می‌کرد، فائق آمده است.

    عربستان که برای به دست آوردن برتری منطقه‌ای در حال رقابت با تهران است و بازار نفت به یک عرصه جدید رقابت بین این دو کشور تبدیل شده، به شدیدترین وجه افزایش صادرات نفت ایران را احساس خواهد کرد.

    ایان برمر، تحلیلگر مؤسسه اوراسیا گروپ گفت، عربستان قصد دارد طی ماه‌های آینده برای مقابله با تلاش‌های ایران تولید نفت خود را افزایش دهد.

    «رقابت با ایران به‌معنای افزایش تلاش عربستان برای همکاری با اقتصادهای آسیایی خواهد بود.»، این امر به‌معنای سرمایه گذاری در پالایشگاه‌های بازارهای آسیایی خواهد بود، «کاری که ایران با توجه به محدودیت‌هایی که دارد و فضای تحریم‌های باقی‌مانده، قادر به انجام آنها نیست».

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها