عصر خودرو

مدیرعامل ساچه:

تشکیل شرکت های مشترک توسعه بخش روابط ایران- ایتالیاست

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بیمه دولتی ایتالیا (ساچه) و رییس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با یکدیگر، تشکیل شرکت های مشترک در زمینه های بیمه ای، بانکی و معدنی را گام نخست افزایش همکاری های دوجانبه توصیف کردند.

تشکیل شرکت های مشترک توسعه بخش روابط ایران- ایتالیاست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، «الساندرو کاستِلانو» (Alessandro Castellano) در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایجاد شرکت مشترک بین «دانیلی (ایتالیا) و ایمیدرو (ایران)» خبر خوبی برای توسعه همکاری های دو طرف در بخش معدن و صنایع معدنی است.
    کاستلانو درباره موضوع های مطرح شده در دیدار با «ولی الله سیف» رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: راه های تسهیل افزایش روابط دو طرف و رفع موانع همکاری بیمه ای و بانکی دو کشور بررسی شد.
    وی افزود: وزیر اقتصاد ایتالیا سرگرم برنامه ریزی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران است. این برنامه به منظور تقویت همکاری های مالی و بانکی بین دو کشور هدفگذاری شده است که در چارچوب دور جدید مناسبات تهران- رم دنبال می شود.
    رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این دیدار درباره همکاری شرکت های ایتالیایی با همتایان ایرانی گفت: تشکیل شرکت مشترک با نام «پرشین متالیکز» گام نخست افزایش همکاری های دو طرف به حساب می آید.
    «مهدی کرباسیان» اعلام کرد بر اساس تفاهمنامه ایمیدرو و دانیلی که از دستاوردهای سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به رم و سفر متقابل نخست وزیر ایتالیا به تهران است،‌ کارخانه هایی در زنجیره فولاد از کنسانتره سنگ آهن تا تولید شمش و محصول نهایی در چابهار ساخته می شود.
    وی افزود: قرار است بخشی از تولید این شرکت مشترک به اروپا صادر شود.
    به گفته وی، دو طرف طبق نقشه راه ترسیم شده،‌ برنامه هایی نیز برای ساخت کارخانه 400هزار تنی تولید آلومینیوم پیش رو دارند.
    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت «اس.ام.اس دِماگ» و فولاد مبارکه نیز طرحی برای افزایش یک میلیون و 600 هزار تنی ظرفیت تولید فولاد هرمزگان پیش رو دارند که این طرح نیز در حال نهایی شدن برای اجراست.
    کرباسیان در پاسخ به درخواست مدیرعامل ساچه برای تسویه حساب اقساط معوق شرکت آلومینیوم المهدی- هرمزآل (بندرعباس) با بیمه ساچه گفت: سازمان ایمیدرو ضمانتنامه این شرکت را برای بیمه ساچه صادر کرده است و برای پرداخت بدهی آن شرکت به ساچه تلاش می کند.
    وی یادآوری کرد این شرکت بر اساس سیاست های خصوصی سازی کشور، توسط دولت از حاکمیت ایمیدرو خارج و خصوصی شده است.
    کرباسیان با ابراز ناخرسندی از معطل ماندن تعهد مالی المهدی- هرمزآل تاکید کرد بیمه ساچه پشتیبان بسیاری از طرح ها در ایران است و بنابراین بزودی نتایج پیگیری های صورت گرفته، برای انجام تعهد مالک جدید خصوصی، اطلاع رسانی می شود.
    چندی پیش اعلام شد سهم معادن و صنایع معدنی ایران در تولید ناخالص ملی 6 درصد است که یک درصد آن مربوط به معادن و بقیه از آن صنایع معدنی است.
    صادرات معدن در سال 1394 به میزان 19 میلیون و 501 هزار تن اعلام شد که ارزش آن بالغ بر 944 میلیون دلار بود که از نظر وزن و ارزش در مقایسه با سال 1393 به ترتیب 18 و 37 درصد کاهش داشت.
    ارزش صادرات غیرنفتی کشور در پارسال 42 میلیارد و 415 میلیون دلار اعلام شد که از این رقم 71.9 درصد سهم صنعت و پتروشیمی بود و معدن 2.2 درصد از کل ارزش این دوره را به خود اختصاص داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها