عصر خودرو

پتانسیل صادرات محصولات کشاورزی تا ۱۰ میلیارد دلار وجود دارد

عصر بازار- رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی به شرط ایجاد زیرساخت و رفع موانع امکان صادرات تا ۱۰ میلیارد دلار وجود دارد.

پتانسیل صادرات محصولات کشاورزی تا ۱۰ میلیارد دلار وجود دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا نورانی گفت: برای افزایش تولید محصولات استراتژیک دولتمردان باید سیاست حمایتی مبنی بر افزایش نرخ خرید تضمینی بالاتر از قیمت های جهانی را اتخاذ کنند، در غیراین صورت اخذ عوارض یا محدودیت صادرات تنها منجر به از دست دادن بازارهای هدف می شود.

    به گفته او، با توجه به آنکه بازارهای صادراتی به سهولت بدست نمی آید، لذا از دست دادن بازارهای هدف و ورود مجدد به بازارها منوط به پرداخت هزینه های سنگین است.

    نورانی ادامه داد: علی رغم آنکه برنامه های تولید و توسعه صادرات محور تنظیم شده، اما اجرا دچار مشکل است که در نهایت این امر موجب شده به هدفگذاری نرسیم.

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به راهکارهای رونق صادرات غیرنفتی گفت: برای رونق تولید که به توسعه صادرات محصولات کشاورزی گره خورده است، باید از نظرات تشکل ها و بخش خصوصی استفاده شود چراکه ممنوعیت های گاه و بیگاه صادرات، صدور تعرفه های یک شبه و قوانین سخت گیرانه راه حل تنظیم بازار و رونق تولید داخل نیست‌‌.

    او با بیان اینکه برنامه تولید محصولات کشاورزی نگاهش به صادرات است، گفت: با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی، امکان صادرات 10 میلیارد دلار محصولات کشاورزی به شرط ایجاد زیرساخت ها، رفع موانع صادرات و اتخاذ برنامه مدون با بکارگیری نظرات بخش خصوصی وجود دارد.

    برچسب ها