عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی:

لیزینگ ریلی با همکاری خارجی‌ها ایجاد می شود

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی از ایجاد لیزینگ در بخش ریلی با هکاری خارجی ها خبر داد و گفت: صندوق توسعه حمل و نقل توسط مجلس تصویب شده که با ابلاغ قانون آن می توانیم یک نهاد لیزینگ در حوزه ریلی را پایه گذاری کنیم.

لیزینگ ریلی با همکاری خارجی‌ها ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: نام آوران بزرگ صنعت ریل جهان در نمایشگاه حمل ونقل ریلی حضر یافته و در حال ارزیابی بازار و تبادل تجاری و دانش فنی با سازندگان ایرانی هستند. خوشبختانه خیلی از تولیدکنندکان داخلی مذاکراتت زیادی با همتایان خارجی داشته اند.

    وی با بیان این که سازندگان خارجی نیز پشس از 15 سال به بازر ایرانی برمی گردند، تصریح کرد: صنعت ریلی دامنه بسیار وسیعی دارد و فقط واگن و ریل آنرا بشناسیم اما سیستم های الکترونیکی، علائم، ارتباطات و حتی برای افزایش حمل مسافر سیستم های مختلف وجود دارد.

    وی با بیان این که برای خارجی ها بسیار جالب بود که تولیدکنندگان ایرانی در حوزه های مختلفی ورود پیدا کرده اند و الان بهتر می توانند همکاری کنند، افزود: مسئله مهم صنعت ریلی تامین مالی است، وزارت راه فقط تامین کننده زیرساخت است و بقیه صنعت خصوصی شده است. از این رو تامین مالی در بازار خصوصی برای سیستم های واگن های باری، مسافری، لکوموتیو و توسعه ظرفیت مهم است.

    وی ادامه داد: در مذاکره با شرکت های خارجی آنها بیشتر به دنبال سیستم های اجاره و اجاره به شرط تملیک هستند که بتواند یک نهادهایی به نام لیزینگ در حوزه حمل و نقل ریلی را در ایران پایه گذاری کند و باید به این سمت برویم. اگر منتظر باشیم شرکت های ریلی ما بخواهند سفارش بدهند توان مالی بسیار محدودی دارند و حجم سفارشات آنها نیز محدود خواهد بود.

    آخوندی با بیان این که باید به دنبال سیستم هایی برویم تا بتوانیم سفارش انبوه  داشته باشیم، در سطح دولت هم با محدودیت منابع مواجه هستیم و الان سفارش دهنده نیست، گفت: این یک محدودیت در صنعت ریلی است و امیدوارم بتوانیم نهاد مالی پشتیبان برای این بخش ایجاد کنیم، در این رابطه با خارجی ها مذاکره ای کرده ایم تا پیشنهادات آنها را دریافت کنیم، از سوی دیگر صندوق توسعه حمل و نقل توسط مجلس تصویب شده که با ابلاغ قانون بتوانیم یک نهاد لیزینگ در حوزه ریلی پایه گذاری کنیم.

    به گفته وی، در این صورت امکان سفارش انبوه را در ایران خواهیم داشت و می توانیم از این وضعیت تنگای مالی خارج شویم. فعلا از جهت فنی، فناوری، صنعت ریلی در وضعیت خوبی قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها