عصر خودرو

در هفته گذشته رقم خورد؛

ارزش‌آفرینی ۴۸.۳ هزار میلیاردریالی بازار فیزیکی بورس انرژی

عصر بازار- بورس انرژی ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان ۱۹۱ معامله به ارزش بیش از ۴۸ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال بود که از این میزان ۱۶۶ هزار و ۴۴۴ تن به معاملات فرآورده‌های هیدروکربوری در بازار فیزیکی این بورس اختصاص داشت.

ارزش‌آفرینی ۴۸.۳ هزار میلیاردریالی بازار فیزیکی بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در هفته گذشته 99.4 درصد معاملات بورس انرژی ایران در بازار فیزیکی انجام شد. به این ترتیب، بیش از 115 هزار و 984 تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از 35 هزار و 508 میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل و بیش از 50 هزار و 458 تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از 12 هزار و 554 میلیارد ریال در رینگ داخلی معامله شد.

    در بازه زمانی ششم تا دهم آبان‌ماه 1402، بورس انرژی ایران شاهد معامله یک ‌میلیون و هشت هزار کیلووات ساعت برق فیزیکی به ارزش بیش از یک میلیارد و 28 میلیون ریال بود.

    همچنین، بیش از یک میلیون و 995 هزار کیلووات ساعت برق در بازار مشتقه به ارزش دو میلیارد و 627 میلیون ریال نیز معامله شد. در این بازار همچنین 122 هزار و 400 کیلووات ساعت برق سبز به ارزش دو میلیارد و 142 میلیون ریال دادوستد شد.

    درخشش پتروشیمی نوری در عرضه‌ها و معاملات

    در پنج روز معاملاتی هفته گذشته شرکت پتروشیمی نوری با 55 هزار و 950 تن عرضه در صدر عرضه‌کنندگان برتر بورس انرژی ایران قرار داشت. پس از آن شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با 40 هزار و 962 تن، شرکت پالایش نفت آبادان با 36 هزار تن، شرکت نفت ستاره خلیج فارس با 32 هزار و 346 تن و شرکت پالایش نفت بندرعباس با 25 هزار و 860 هزار تن قرار دارند.

    از میان محصولات عرضه‌شده در هفته‌ای که گذشت، تمام عرضه‌های شرکت پتروشیمی نوری به فروش رفت و بنابراین این شرکت بیش‌ترین سهم از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص داد.

    شرکت نفت ستاره خلیج فارس و شرکت ملی گاز ایران به‌ترتیب 32 هزار و 346 و 24 هزار تن عرضه داشتند که تمام این حجم را به‌فروش رساندند و بدین ترتیب در جایگاه دوم و سوم بیش‌ترین معاملات قرار گرفتند.

    پس از آن شرکت پالایش نفت تبریز با 18 هزار و 995 تن و شرکت پالایش نفت شیراز با 10 هزار و 108تن توانستند در رده‌ چهارم و پنجم قرار گیرند.

    صدرنشینی نفت سفید

    در هفته‌ای که گذشت نزدیک به 51 هزار تن نفت سفید در بورس انرژی ایران معامله شد و در جایگاه نخست کالاهای معامله‌شده نشست.

    پس از نفت سفید، برش سنگین با 37 هزار تن رتبه دوم را از آن خود کرد و بعد از آن گاز مایع، رافینیت و نفتای سبک در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

    برچسب ها