عصر خودرو

نهایی شدن آیین نامه بهبودمحیط کسب و کار و پیش بینی پذیری اقتصاد

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی از نهایی سازی آیین نامه ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و پیش بینی پذیر شدن اقتصاد بعد از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در هیئت دولت خبر داد.

نهایی شدن آیین نامه بهبودمحیط کسب و کار و پیش بینی پذیری اقتصاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که در سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد، گفت: دولت برای پیش بینی پذیر شدن اقتصاد با رجوع به ماده 24 قانون بهبود محیط کسب و کار، برای هر فعالیت اقتصادی که بر پایه قانون گذاری و بخشنامه نویسی است، مدت مشخص و معینی را برآورد کرده است تا قبل از تصویب و ابلاغ یک بخشنامه یا قانون آن را به فعالان این بخش اعلام کند.

    او گفت: آئین نامه اجرایی ماده 24 قانون بهبود محیط کسب و کار، در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و پیش بینی می‌شود تا بعد از بررسی بودجه سال 1403 در هیئت دولت، روی میز دولتمردان قرار گرفته و ابلاغ شود.

    در ماده 24 قانون بهبود محیط کسب و کار  که از سال 1390 در مجلس تصویب و ابلاغ شده، آمده است که دولت و دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند به‌منظور شفاف‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، هرگونه تغییر سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی را در زمان مقتضی قبل از اجرا، از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع عموم برسانند. پیشتر وزیر اقتصاد وعده داده بود که این آئین نامه تا پایان مهر در هیئت دولت به تصویب رسیده و ابلاغ خواهد شد.

    برچسب ها