عصر خودرو

یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز

کویت مقصد احتمالی بعدی صادرات گاز ایران

عصر بازار- تربتی گفت: صادرات به عراق ابتدا از ارقام ۱۰ میلیون متر مکعب شروع می‌شود در انتها به ۲۵ میلیون متر مکعب در هر محور می‌رسد.

کویت مقصد احتمالی بعدی صادرات گاز ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حسن منتظر تربتی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره آخرین وضعیت خط لوله صادرات گاز به عراق گفت: قرارداد صادرات گاز به عراق در دو محور بصره و بغداد منعقد شده و در حال حاضر نیز ما  در حال اجرای پروژه‌ها هستیم.

    وی افزود: بخش مربوط به صادرات گاز بغداد امسال  و محور بصره  نیز سال آینده نهایی می‌شود.

    تربتی با بیان اینکه صادرات گاز به عراق طی دو سال آینده نهایی می‌شود، افزود: صادرات به این کشور ابتدا از ارقام 10 میلیون متر مکعب شروع می‌شود در انتها به 25 میلیون متر مکعب در هر محور می‌رسد و البته بستگی به نیاز کشور عراق و توسعه‌ای که ما پله به پله انجام می‌دهیم، احتمال افزایش صادرات نیز وجود دارد.

    وی بعد از عراق و عمان از کویت به عنوان مقصد احتمالی بعدی صادرات گاز ایران یاد کرد.

    مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در ادامه درباره پروژه‌های در دست اجرا نیز اظهار داشت: امیدواریم امسال بتوانیم قرارداد احداث و توسعه خط نهم سراسری را از عسلویه تا غرب کشور اجرایی کنیم.

    وی تصریح کرد: خط لوله نهم سراسری خط 56 اینچ است و در ظرفیت نهایی امکان ارسال  100 تا 110 میلیون متر مکعب گاز را خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها