عصر خودرو

پیرموذن هشدار داد،

مسئولان مراقب انحراف در هزینه‌کرد درآمد ناشی از مالیات بر سود سپرده‌های بانکی باشند

عصر بازار- یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: اگر درآمد حاصل از مالیات بر سود سپرده‌های بانکی در بخش تولید هزینه شود، با فرض خروج بخشی از سپرده‌ها از نظام بانکی به محض اجرای تصمیم جدید وزارت اقتصاد برای نظام اقتصادی کشور‌ مشکلی به وجود نمی‌آید اما اگر این درآمد صرف امور جاری دستگاه‌ها شود اجرایی شدن این تصمیم به ضرر تولید تمام می‌شود.

مسئولان مراقب انحراف در هزینه‌کرد درآمد ناشی از مالیات بر سود سپرده‌های بانکی باشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، کمال‌الدین پیرموذن گفت:‌ اگرچه نظام بانکی چنگی به دل کشاورزان، صنعت‌گران و نظام اقتصادی کشور نمی‌زند اما زمان اتکاء به درآمدهای مالیاتی فرا رسیده است و دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی یکی از روش‌هاست. با اختصاص این منبع به بخش‌های تولید، صنعت و کشاورزی بار سنگینی از دوش فعالان اقتصادی برداشته می‌شود.

    نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هماهنگی نظام بانکی و سازمان امور مالیاتی به گونه‌ای اقدام شود که هزینه گردش چرخ اقتصادی کشور افزایش نیابد.

    وی با تاکید بر اینکه سپرده‌های بانکی اقشار آسیب‌پذیر باید از دریافت مالیات از سود سپرده معاف شود، گفت: حجم عظیمی از سود سپرده‌های بانکی متعلق به سپرده‌گذارانی از طبقه متوسط و ضعیف جامعه است تا زندگی خود را از این طریق اداره کنند. هرگز این طور نیست که سرمایه‌داران بیشترین حجم این سپرده‌ها را در اختیار داشته باشند. وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند تا عموم مردم را با مشکلات اقتصادی جدید درگیر نکنند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد به طرح بانکداری بدون ربا، گفت: طرح بانکداری بدون ربا که جدیدا در دستور کار مجلس قرار گرفته است، طرحی افراطی است که مشکلات زیادی برای نظام بانکی کشور به وجود می‌آورد.

    پیرموذن متذکر شد: اصلاح نظام بانکی باید در قالب طرح اصلاح نظام بانکی که یکی از طرح‌های هفت‌گانه اصلاح نظام اقتصادی کشور است، انجام شود تا بتوان گلوگاه‌های اقتصادی کشور را به درستی شناسایی و رفع ایراد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها