عصر خودرو

فرصت بی نظیر سفر مودی به تهران;

ایران مطمئن ترین شریک انرژی هند

عصر بازار- استاد برجسته دانشگاه «کرالا» ،سفر نخست وزیر هند به ایران در هفته آینده را بسیار مهم و فرصت بی نظیری برای توسعه روابط دو کشور دانست و اظهار کرد با توجه به نیاز روزافزون هند به انرژی ، ایران مطمئن ترین شریک تامین نفت و گاز این کشور محسوب می شود.

ایران مطمئن ترین شریک انرژی هند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دکتر «اوما پوروشوتامان» که دیدگاههایش بسیار با اهمیت در رسانه ها تلقی می شود روز چهارشنبه  اظهار کرد:رشد اقتصادی هفت درصدی هند باعث شده که نیاز به انرژی در این کشور هر روز بیشتر شود .
    وی اظهار کرد:ایران باتوجه به داشتن منابع غنی نفت و گاز و نزدیکی به هند می تواند منبع قابل اتکایی برای تامین نیازهای انرژی این کشور باشد.
    استاد برجسته دانشگاه «کرالا» درجنوب هند گفت که نخست وزیر هند برای گفت وگو در باره موضوعاتی از قبیل انرژی،سرمایه گذاری در چابهار ،مبادلات تجاری و ارتباطات باید زودتر از این به ایران سفر می کرد.
    به گفته وی، شرکت های هندی فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های پتروشیمی،کود شیمیایی ،داروسازی و نفت وگاز ایران در دوران بعد از تحریم ها دارند.
    عضو بنیاد تحقیقاتی آبزرور (Observer Research Foundation-ORF) انرژی را مهمترین محور گفت وگوهای مودی در سفر به ایران دانست و اظهار کرد احتمال امضای قراردادهایی بین ایران و هند در این سفر در خصوص سرمایه گذاری در بندر چابهار،فرزاد ب و همکاری سه جانبه ایران – هند و افغانستان وجود دارد.
    وی،امکان احداث خط لوله گاز بین ایران – پاکستان و هند را در آینده نزدیک بعید دانست و اظهار کرد با وضعیت ناخوشایند امنیتی در پاکستان و ادامه بخشی ازتحریم های ایران ،احداث این خط لوله دشوار به نظر می رسد.
    کارشناس ارشد مسائل بین المللی گفت که هم اکنون صادرات گاز مایع با کشتی و یا کامیون بهترین گزینه به نظر می رسد.
    وی افزود:احداث یک خط انتقال گاز زیر دریایی بین ایران و هند نیز یکی از گزینه ها است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.
    استاد برجسته دانشگاه کرالا ،افزایش ارتباطات منطقه ای را از جمله اولویت های نخست وزیر هند دانست و تصریح کرد ایران می تواند به هند برای دسترسی سریع و آسان به آسیای میانه ،قفقاز از طریق کریدور شمال – جنوب کمک کند.
    وی با اشاره به دیدگاههای مشترک ایران و هند در زمینه برقراری امنیت در افغانستان خاطرنشان کرد ایران و هند در گذشته در خصوص مسائل افغانستان همکاری کرده اند و لازم است بار دیگر این همکاری ها را برای دستیابی به راه حل مشترک در افغانستان افزایش دهند.
    این کارشناس برجسته مسائل بین الملل، نگرانی های مشترک امنیتی بین ایران و هند را از دیگر دلایل همکاری های دو کشور عنوان و خاطرنشان کرد تهران و دهلی نو می توانند برای مقابله با این گروهها و تضمین امنیت دریایی در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند همکاری کنند.
    وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهوری چین به ایران اظهار کرد رئیس جمهوری این کشور جزء نخستین روسای جمهوری بود که بلافاصله بعد از لغو تحریم ها به ایران سفر کرد و به همین دلیل این کشور از برتری نسبی در روابط با ایران نسبت به هند برخوردار است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها