عصر خودرو

الزام تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان به پخش آنلاین جلسات مجامع

عصر بازار- یکی از دغدغه‌های مطرح شده در سنوات گذشته از سوی سهامداران و فعالان بازار سرمایه در زمان برگزاری مجامع عمومی، سختی حضور در مجامع به دلیل بعد مسافت، همزمانی مجامع شرکت‌ها و هزینه بر بودن حضور در مجامع برای سهامداران است. در راستای رفع دغدغه مذکور، سازمان بورس ناشران را به فراهم کردن امکانات و دسترسی لازم به منظور حضور حداکثری سهامداران در مجامع ملزم کرد.

الزام تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان به پخش آنلاین جلسات مجامع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مطهره محمودآقائی، کارشناس مدیریت نظارت بر ناشران در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی سازمان گفت: سازمان بورس اقدام به تدوین دستورالعمل برگزاری مجمع بصورت الکترونیک و الزام ناشران به پخش مجامع بصورت برخط کرده است.

    تصویب دستورالعمل برگزاری مجامع بصورت الکترونیک

    به گفته وی با عنایت به ضرورت اعلام نظر و حق رای سهامداران در مجامع، در اسفند ماه سال 1398 با استفاده از ظرفیت‌های مقرر در جزء «4» بند «چ» ماده 68 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل نحوۀ حضور و اعمال حق رای به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

    محمودآقائی عنوان کرد: مصوبه مذکور ضمن کاهش هزینه حضور در مجامع، امکان حضور حداکثری سهامداران و اعمال حق رای در زمان برگزاری مجامع را ایجاد کرده است.

    پخش آنلاین مجامع

    کارشناس مدیریت نظارت بر ناشران در ادامه اظهار کرد: در زمان همه‌گیری بیماری کرونا، از امکاناتی شامل ویدیو کنفرانس و سایر روش‌های الکترونیک جهت پخش برخط رویدادهای مجمع جهت استحضار سهامداران، استفاده شد. این امر سبب شد سهامداران در جریان موضوعات مطرح شده در مجامع قرار گرفته و سوالات خود را از هیات مدیره شرکت‌ها در خصوص عملکرد سالانه بصورت برخط مطرح و پاسخ های مربوطه را دریافت کنند.

    وی تصریح کرد: به منظور تداوم پخش آنلاین مجامع عمومی بعد از رفع پاندمی کرونا، مدیریت نظارت برناشران طی ابلاغیه خرداد ماه 1402 تمامی ناشران را به برگزاری مجامع بصورت آنلاین ملزم کرد.

    به گفته محمودآقائی، بین دو شیوه برگزاری الکترونیک مجامع مذکور تفاوت‌هایی وجود دارد که در پخش آنلاین تنها امکان مشاهده و پرسش و پاسخ فراهم است. اما در مجامع الکترونیک علاوه بر مشاهده آنلاین و پرسش و پاسخ، امکان اعمال حق رای نیز برای سهامدار فراهم شده است.

    برچسب ها