عصر خودرو

آخوندی خواستار برقراری پرواز مستقیم به کشورهای آسیای میانه شد

عصر بازار- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و کشورهای آسیای میانه گفت: در این راستا آمادگی داریم برای برقراری پروازهای مستقیم با کشورهایی که توجیه اقتصادی ندارند برای چند ماه ابتدایی، سیاست‌های تشویقی اعمال کنیم.

آخوندی خواستار برقراری پرواز مستقیم به کشورهای آسیای میانه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آخوندی در نخستین جلسه شورای‌ عالی هواپیمایی در سال 1395 به اهمیت دسترسی به اینترنت در فرودگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این موضوع مهمی است که باید نسبت به رفع این کمبود با در نظر گرفتن مسائل امنیتی فضای سایبری اقدام شود.
    وزیر راه و شهرسازی خواستار پیگیری دسترسی مسافران به اینترنت و روزنامه ها در فرودگاه‌ها و همچنین در داخل هواپیما هنگام پروازهای داخلی شد و اظهارداشت: این سوال مطرح است که چرا حتی یک کیوسک فروش روزنامه در فرودگاه های بین‌المللی کشور وجود ندارد. ضرورت دارد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.
    آخوندی درباره فضای داخلی پایانه مسافری فرودگا‌ه‌ها به ویژه فرودگاه‌های پرتردد گفت: فضای داخلی پایانه باید در اختیار مسافران باشد، بنابراین دفاتر اداری نمایندگی برخی شرکت های هواپیمایی(ایرلاین‌ها) باید در فضای پایانه وجود داشته باشد و در صورت امکان بقیه از داخل پایانه خارج شوند.
    وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه با بیان اینکه از نظر اقتصادی، سیاسی و ترانزیت باید برای برقرای پروازهای مستقیم با کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان برنامه‌ریزی شود، گفت: ممکن است در ماه‌های اول این پروازها برای ایرلاین‌ها اقتصادی نباشد اما با گذر زمان و جذب بازار می‌توان راه‌اندازی این پروازها را اقتصادی کرد.
    وی با بیان این که از جهات مختلف از جمله جذب گردشگر و جذب ترانزیت باید پروازهای مستقیم با کشورهای آسیای میانه را به عنوان یک راهبرد پیگیری شود، افزود: باید در این باره یک برنامه‌ریزی و گزارشی از آخرین اقدامات ارائه شود.

    ** مذاکره با کمیسیون اروپا برای رفع محدودیت پرواز هواپیماهای ایرباس 320 ایران به اروپا
    فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) نیز در این جلسه گفت: فعالیت هما با کمیسیون اروپا از سال 2008 آغاز شد. یکی از قوانین این کمیسیون تبعیت از کنوانسیون بین المللی TCO است ، به این صورت که هر شرکت هواپیمایی که در نظر داشته باشد از سال 2017 به اروپا پرواز کند به جای مذاکره با سازمان هواپیمایی کشوری همان کشور برای میزان انجام پرواز و جزئیات آن، با کمیسیون اروپا هماهنگی شود.
    وی افزود: شرکت هواپیمایی هما اعلام آمادگی کرد تا بعد از ممیزی‌های لازم از سال 2017 مجوز انجام پروازهای این شرکت به هما داده شود که در این بخش رضایتمندی کلی خود را اعلام کردند.
    پرورش محدودیت نوع هواپیما برای پرواز به اروپا توسط کمیسیون اروپا از سال 2009 را از دیگر مشکلات این شرکت عنوان کرد و گفت: آنها اعلام کردند برخی از انواع هواپیماها از جمله ایرباس 320 برای پرواز به اروپا نباید استفاده شود.
    مدیرعامل هما ادامه داد: سال گذشته درخواست کردیم امکان استفاده از ایرباس 320 برای پرواز به اروپا برای ایران‌ایر فراهم شود که تیمی را برای بررسی به ایران فرستادند و به نظر می‌رسد با توجه به اقدامات ما مشکل خاصی در پذیرش این هواپیماها برای پرواز به اروپا وجود نداشته باشد.

    ** فروش 50 درصد بلیت‌های نوروزی به صورت چارتری
    در ابتدای این جلسه مرتضی دهقان مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت میزان رضایتمندی مسافران از فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها گفت: در جلسات گذشته شورای ‌عالی هواپیمایی مصوب شد بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نحوه خدمات ایرلاین‌ها به مسافران مورد بررسی قرار گیرد.
    دهقان ادامه داد: در این راستا تیمی در سازمان هواپیمایی تشکیل و نظرسنجی از مسافران از ابتدای 29 اسفند 1394 وهمزمان با پروازهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد آغاز شد و تا 15 اردیبهشت امسال حدود یک هزار مسافر مورد نظرسنجی قرار گرفتند که البته این نظر سنجی‌ها ادامه دارد.
    وی با بیان اینکه 74 درصد مسافران از نحوه رفتار آژانس‌های مسافراتی رضایت داشتند، گفت: 11 درصد از مسافران به این بخش نمره «متوسط» دادند و 15 درصد نیز وضعیت رفتار آژانس‌های هواپیمایی را «ضعیف» اعلام کردند.
    دهقان با بیان اینکه در ایام نوروز از 28 اسفند 1394 تا 15 فروردین 1395 که اوج پروازها بود تقریبا 21 درصد عملیات نشست و برخاست و 20 درصد میزان اعزام و پذیرش مسافران نسبت به نوروز سال گذشته افزایش داشت، گفت: 89 درصد مسافران بلیت‌های خود را شخصی خریداری کردند و 11 درصد از مسافران به دلیل ماموریت‌های اداری و کاری بلیت ‌آنها از محل کارشان تهیه شده بود.
    وی شرکت مجری (هندلینگ کننده) مربوطه، نبود هماهنگی در زمان فرود هواپیما با شرکت مجری، محل پارک هواپیما و تاثیر آن در زمان رسیدن به ترمینال و همچنین کمبود تسمه نقاله در فرودگاه مهرآباد را از دلایل نارضایتی مسافران در این ایام عنوان کرد.
    بر اساس این گزارش، در ایام تعطیلات نوروزی امسال بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر با هواپیما سفر کردند و در این ایام از طریق فرودگاه مهرآباد بیش از 850 هزار مسافر جابه جا شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها