عصر خودرو

قیمت نفت به بیشترین حد ۷ ماه گذشته رسید؛

جان تازه به کالبد سرد نفت در بازار

عصر بازار- اختلال ناگهانی در میزان تقاضا در کشورهایی مانند کانادا، نیجریه و ونزوئلا کمک کرده است تا قیمت نفت در ۷ ماه گذشته به بالاترین حد خود رسید و به بشکه ای ۴۸.۴۱ دلار رسید.

جان تازه به کالبد سرد نفت در بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، امروز صبح قیمت نفت کمی کاهش یافت ولی به هر حال قیمت نفت در کانال 48 دلار مانده است و این قیمت  کاهش چشمگیری داشته است که هر بشکه 26 دلار کمترین میزان قیمت نسبت به سال 2003 بوده است و افزایش خوبی است.

    کانادا

    آتش سوزی شدیدی که در میدانهای نفتی کانادا رخ دادف باعث شد برخی شرکت های نفتی کارخانه هایشان را ببندند و تولیدات  این کشور به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

    زمانی که تولیدات کانادا به عنوان پنجمین تولید کننده نفت دنیا  روزانه 4 میلیون 400 هزار بشکه نفت در روز است کاهش یابد، قیمت نفت نیز به همراه این اتفاق بالا می رود.

    نیجریه

    نیجریه نیز حجم تولیدات خود را به دلیل حمله افراد ستیزه جوی  به دلتاهای نفتی برای قطع جریان نفت این کشور، کاهش داده است.

    نیجریه که تاکنون بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا بوده، درگیر یک جنگ داخلی  است. این درگیری ها وحملات به زیرساخت‌های این کشور لطمه زده و تولید نفت نیجریه را به پایین‌ترین سطح در 20 سال اخیر رسانده است .

    تحلیل گران می گویند که شرایط نیجریه ادامه خواهد یافت و تاثیر بیشتری در صنعت نفت خواهد گذاشت.

    ونزوئلا

    ونزوئلا که یکی از تولید کنندگان قوی بازار نفت است این کشور به دلیل درگیری هایی که اخیرا اتفاق افتاده  تولید نفت خود را کاهش داده است. در گیری های سیاسی و ویروس مانند زیکا موجب تشدید این درگیری ها شده است.

    کارشناسان معتقدند که به دلیل کاهش تولید این چند کشور قیمت نفت بالا رفته، این افزایش قیمت را نمی توانستیم در چندماه گذشته پیش بینی کنیم زیرا اکثر این اتفاق ها ناگهانی بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها