عصر خودرو

اشتغالزایی با احیای ۵ هزار کارخانه ‌و کارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل

عصر بازار- رئیس جمهور از احیای ۵هزار کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در کشور خبر داد که درراستای این امر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. اشتغالزایی۱۰۰هزار نفری با احیای واحدهای تولیدی در سال گذشته صورت گرفت.

اشتغالزایی با احیای ۵ هزار کارخانه ‌و کارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید  نهضت ملی احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکلات و اعطای تسهیلات است. مطابق گزارش امیرحسین مدنی, نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی در فروردین ماه سال جاری قرار است برای سال 1402 حدود 8هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل احیا شود.

    مدنی اضافه کرد: در کشور تعداد بسیار بالایی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل وجود دارد که بخشی از آن‌ها با سرمایه‌های اندکی احیا می‌شد. در سال 1401 بیش از 4200واحد تعطیل و نیمه فعال احیا شد که از این طریق برای حدود 100هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شد و حدود 80هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شد.

    *احیای 5 هزار کارخانه ‌و کارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور

    روز گذشته ابراهیم رئیسی, رئیس‌جمهور گفت: در تمام کشور کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیلی داریم که راه‌اندازی مجدد آنها جزو برنامه‌های دولت است. امروز راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور وارد کانال 5هزار شده است.

    *حمایت صندوق کارآفرینی از یک‌هزار طرح راکد و نیمه راکد

    صندوق کارآفرینی امید نیزدر راستای حمایت از1000 طرح راکد و نیمه راکد نیز گام برداشته است.

    نعمت الله رضایی,مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از 1000طرح راکد و نیمه راکد خبر داد و گفت: در طرح‌های توسعه‌ای کشور رشد 8درصدی در بخش‌های سرمایه‌گذاری جدید و بهره‌برداری از طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

    آنچه عمدتاً کمتر تحقق می‌یابد سهم بهره‌وری است که باید سرمایه‌های راکدی که در کشور سرمایه‌گذاری شده به چرخه تولید برگردد.

    وی افزود: بخشی از طرح‌ها در کشور یا راکد هستند و یا زیر ظرفیت اسمی خود (کمتر از 50درصد) فعالیت می‌کنند و یا اینکه بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید دارد تا به چرخه تولید برگردد، به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق کارآفرینی امید و نهضت احیاء به نمایندگی از معاونت توسعه روستایی برای حمایت از 1000طرح منعقد شد.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به نظام اداری کشور گفت: شورای برنامه‌ریزی توسعه و کارگروه اشتغال سرمایه‌گذاری استان‌ها، طرح‌های نیمه‌تمام و راکدی را که واجد شرایط بهره‌برداری باشند را معرفی می‌کنند تا بعد از بررسی در چرخه حمایت قرار گیرند.

    برچسب ها