عصر خودرو

حضور ایران در مناقصات اکتشاف نفت و گاز ازبکستان

عصر بازار- یک مقام مسئول از حضور ایران در مناقصات جدید اکتشاف نفت و گاز ازبکستان خبر داد و گفت: کاهش قیمت نفت، پروژه‌های اکتشافی جهان را تعطیل کرده است.

حضور ایران در مناقصات اکتشاف نفت و گاز ازبکستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمید بورد با اشاره به حضور ایران در مناقصه اکتشاف نفت و گاز ازبکستان، گفت: اخیراً در یک مناقصه اکتشاف نفت و گاز در هندوستان حضور پیدا کرده‌ایم که در این مناقصه، کارفرمای هندی از نظر فنی پیشنهاد شرکت عملیات اکتشاف نفت ایران را تائید کرد و در نهایت به دلیل بالا بودن قیمت، برنده این مناقصه نشده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی با سقوط قیمت جهانی نفت خام، بسیاری از پروژه‌های اکتشاف نفت و گاز در کشورهای مختلف جهان به ویژه خاورمیانه تعطیل شده و یا اجرای آن به زمان دیگری موکول شده است، تصریح کرد: با این وجود به دنبال حضور و مشارکت در مناقصات بین‌المللی اکتشافات نفت و گاز در کشورهای مختلف منطقه به ویژه کشورهای حوزه آسیای میانه و مرکزی و برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس هستیم.

    این مقام مسئول با بیان اینکه اخیراً مذاکراتی را با عمان و هندوستان آغاز کرده‌ایم، اظهار داشت: علاوه بر این دفتر شرکت عملیات اکتشاف نفت در ازبکستان هم فعال شده و قطعاً در مناقصات جدید اکتشافی این کشور آسیای میانه حضوری فعال خواهیم داشت.

    بورد با بیان اینکه در حال حاضر 10 نوع خدمات اکتشافی نفت و گاز شامل انجام پروژه‌های لرزه‌نگاری دو بعدی و سه بعدی، پردازش اطلاعات اکتشافی و ارائه انواع خدمات فنی و مهندسی قابل ارائه است، تاکید کرد: به دنبال تجهیز ناوگان لجستیکی خشکی و دریایی به منظور حضور گسترده‌تر در مناقصات بین‌المللی هستیم.

    مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت ایران همچنین با اشاره به انجام تعمیرات اساسی کشتی اکتشافی هیدروگرافی ایران، خاطرنشان کرد: از این شناور تخصصی در پروژه‌های اکتشافی به ویژه در منطقه خلیج‌فارس می‌توان به طور گسترده استفاده کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها