عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران عنوان کرد

ضرورت تقویت تحلیل آماری در بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران در جمع دانشجویان آمار دانشگاه شهید بهشتی بر اهمیت علم آمار و تحلیل داده‌ها در بازار سرمایه تاکید کرد.

ضرورت تقویت تحلیل آماری در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، روز گذشته جمعی از دانشجویان و اساتید رشته آمار دانشگاه شهید بهشتی با حضور در شرکت فرابورس ایران ضمن دیدار با مدیران، از نزدیک با روند فعالیت و اقدامات این مجموعه آشنا شدند.
    مدیرعامل فرابورس ایران در ابتدای این دیدار با بیان اینکه ممکن است در حین تحصیل چندان اهمیت علم آمار و کاربرد آمار در علوم و صنایع مختلف برای شما مشخص نشود اما به تدریج هرچه بیشتر در این حوزه مطالعه کنید، خواهید دانست که علم آمار یک ضرورت انکار ناپذیر در دنیای امروز است.
    امیر هامونی با بیان اینکه آمار یکی از رشته‌های مهم دانشگاهی در بازارهای مالی محسوب می‌شود که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم داده‌ای که روزانه در بنگاه‌های اقتصادی دنیا تولید می‌شود، در دهه پیش رو شغل تحلیلگری داده، به عنوان پرتقاضاترین شغل در سطح جهان مطرح می‌شود.
    وی افزود: جالب است بدانید که در طول یک جلسه معاملاتی، حدود 2 میلیون داده مالی و معاملاتی شرکت‌های مختلف در فرابورس ایران تولید می‌شود که تمامی این داده‌ها نیازمند تحلیل آماری است.
    هامونی تصریح کرد: صنعت تحلیلگری و نحوه استفاده از داده‌های موجود، در بخش‌های مختلف اقتصادی به تازگی در حال شکل‌گیری است، در حالی که در برخی کشورها، نرم‌افزارهای پیشرفته تحلیلی به طور مستقیم به داده‌های ملی و بازارهای مالی متصل است و در واقع، هر داده‌ای که تولید می‌شود به طور لحظه‌ای قابل تحلیل است.
    مدیرعامل فرابورس ایران در بخش دیگری از اظهاراتش، در خصوص داده‌های مکانی در آمار گفت: افزایش شعب بانک‌ها یا توسعه تالارهای بورس منطقه‌ای در شهرهای مختلف از جمله مسائلی به شمار می‌رود که مستلزم استفاده از داده‌های مختلف آماری با در نظر گرفتن متغیرهای موثر است.
    به گفته وی، در حال حاضر با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته، زمان تحلیل داده‌ها به شکل چشم‌گیری در حال کاهش بوده و تمامی این اقدامات با کمک کارشناسان علوم آمار و کامپیوتر در حال انجام است.
    وی همچنین به نقش و ظرفیت آمار در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: تاکنون به میزان لازم از متخصصان این علم در بازارهای مالی استفاده نشده و به نظر می‌رسد که باید این نقش در بازار پررنگ‌تر شود.
    گفتنی است، در پایان این نشست، دانشجویان با برخی از پرسنل فرابورس ایران که در رشته‌های مشابه تحصیل کرده بودند به بحث و تبادل نظر پرداختند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها