عصر خودرو

اوپک مُرد؛

جایگزین اوپک را بشناسید

عصر بازار- خود عربستان که رییس پنهان اوپک در چندسال گذشته بوده، به سمت کاهش وابستگی نفت رفته و این باعث از هم پراکنده شدن اوپک خواهد شد.

جایگزین اوپک را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل روس نفت در گفت و گو با خبرنگاران گفت:« به زمانی نزدیک شدیم که صنعت نفت بر اساس شرایط های مالی، تکنولوژی و تنظیمات گردش می کند و اگر در این زمینه ها کم و کسری داشته باشند دیگر در بازار نفت جایی نخواهند داشت.»

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،روسیه و اوپک به طور طبیعی رقبای یکدیگر بودند ولی بین آن ها همکاری هایی پس از یافت شیل نفتی در آمریکا، دیده شد. روسیه در اوایل امسال شروع به ایجاد مذاکره درباره فریز نفتی با اوپک کرد که البته با شکست مواجه شد ولی این مثالی از همکاری روسیه با اوپک بوده است.

    عربستان خود آگاه است که  اوپک مرده و به آخرین روزهای مولد در صنعت نفت خود رسیده است. با برنامه چشم انداز  تا 2030 که عربستان اعلام کرد متوجه شدیم که عربستان دیگر نیازی به اوپک ندارد و می خواهد وابستگی نفت خود را کاهش دهد .

    محمد بن سلمان، که سمت رئیس شورای اقتصادی و توسعه ای عربستان را هم برعهده دارد، این برنامه را برای آماده کردن این کشور در مرحله پس از نفت اعلام می کند.

    بخشی از سهام شرکت ملی نفت عربستان «آرامکو» هم در چارچوب این برنامه فروخته خواهد شد.

    بدون عربستان که خود تنهایی 10.27 میلیون بشکه در روز تولید می کند، کشورهای دیگر اوپک از یکدیگر جدا خواهند شد.

    در همین حال اگر عربستان بتواند تکنولوژی خود را بالا ببرد و بتواند گاز تولید کند، رقیب سرسخت روسیه و ایران خواهد شد و همه این موارد که ذکر د موجب تک روی عربستان کاهش اتحاد اوپک است.
    پیش‌بینی می شود که به جای اوپک، سازمان کشورهای صادرکننده نفت،اوگک سازمان کشورهای صادرکننده گاز تاسیس خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها