عصر خودرو

سه شنبه ۲۸ اردیبهشت؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سهشنبه ۲۸.۰۲.۹۵ در بازار برق بورس انرژی ۱,۱۱۰ مگاوات برق به ارزش ۸ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش قابل ملاحظهای را نشان میدهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با اندکی افزایش، رشد 0.6 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ روند قیمت در 10 روز گذشته روندی با ثبات در محدوده 300,000 ریال بوده و در انتهای دوره اندکی شیب صعودی به خود گرفته است.

    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات بر روی نمادهای خرداد ماه به انجام رسید. فزونی عرضه بر تقاضا در بازار با کاهش قیمت پیشنهادی از سوی نیروگاهها همراه شد که استقبال خریداران را به دنبال داشت و شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار بودیم.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950308 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950308 را نشان میدهد. همانطور که مشخص است قیمت در روزهایی

    که مورد معامله قرار گرفته با نزول مواجه شده و در حال حاضر در محدوده 302,000 ریال قرار گرفته است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در طول دوره روندی صعودی داشته و پس از رسیدن به محدوده 480,000 ریال متوقف شده و با اندکی نزول در قیمت 475,000 ریال به کار خود پایان داده است.

    در این نماد تا به امروز 32 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 28.02.1395 با 30 مگاوات میباشد.

    روند نماد 13940308 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها