عصر خودرو

ورود ۲ قطار جدید پنج ستاره به شبکه ریلی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت قطارهای پنج ستاره فدک از ورود ۲ قطار جدید پنج ستاره به شبکه ریلی خبر داد و گفت: قطارهای فدک پس از ترنست‌ها دومین نوع از قطارهای موجود در شبکه ریلی هستند که مجوز سیر با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارند.

ورود ۲ قطار جدید پنج ستاره به شبکه ریلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی معصومی مدیرعامل قطارهای پنج ستاره فدک در حاشیه نمایشگاه حمل ونقل ریلی، صنایع و خدمان وابسته در در جمع خبرنگاران بر لزوم ورود نگاه تخصصی در حوزه خدمات مسافری در حمل و نقل ریلی کشور تأکید و اظهار کرد: در قطارهای پنج ستاره فدک سعی شده از چهار جنبه بهره‌برداری، کترینگ، فنی و زیباساختی روی واگن‌های مسافری کار شود.

    وی با تأکید بر اینکه همه واگن‌های قطارهای فدک در مجتمع واگن‌سازی شهید کلاهدوز توسط شرکت ریل پرداز بازتولید شده است، گفت: در این واگن‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله برق، بدنه، زیرشاستی و تهویه کار انجام شده و در واقع با توجه به شرایط و موقعیت کشورمان این واگن‌ها طراحی و تولید شدند.

    مدیرعامل شرکت قطارهای پنج ستاره فدک با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» طراحی، نصب و بهره‌برداری واگن‌های قطارهای پنج ستاره فدک را نمونه‌ای بارز اقدام وعمل در عرصه اقتصاد مقاومتی خواند.

    معصومی با بیان اینکه قیمت تمام شده برای واردات و باز تولید هر واگن پنج ستاره فدک حدود 2 میلیارد تومان است، گفت: تمامی این قطارها قابلیت سیر با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را در شبکه ریلی دارد.

    وی یادآور شد: اخیرا نیز مجوزی از سوی معاونت ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص سیر قطارهای پنج ستاره فدک در شبکه ریلی با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت بدون استفاده از ترمز مغناطیسی اخذ شد. به این ترتیب قطارهای فدک پس از ترنست‌ها دومین نوع از قطارهای موجود در شبکه ریلی هستند که مجوز سیر با این سرعت را دارند.

    مدیرعامل شرکت قطارهای پنج ستاره فدک در پاسخ به این سوال که آیا شبکه ریلی موجود قابلیت سیر قطار با سرعت 160 کلومتر بر ساعت را دارد یا خیر، گفت: این قابلیت در مسیر تهران-مشهد وجود دارد و امیدواریم در سایر مسیرهای شبکه ریلی نیز چنین قابلیتی ایجاد شود.

    وی یادآور شد: در حال حاضر نیز قطارهای روز فدک ساعت 7 صبح تهران را به مقصد مشهد ترک و در ساعت 14 در ایستگاه مقصد حضور دارند؛ بنابراین قابلیت سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در حال حاضر نیز وجود دارد.

    وی با اعلام اینکه هم اکنون 3 رام قطار پنج ستاره در شبکه ریلی در حال سیر است که دو رام از این قطارها در مسیر تهران-مشهد و یک رام در مسیر تهران-شیراز سیر دارد، افزود: هفته آینده و همزمان با اعیاد نیمه شعبان دو رام قطار جدید دیگر نیز در مسیر تهران-مشهد شروع به سیر خواهند کرد تا مجموعا تعداد 5 رام قطار فدک در شبکه ریلی کشور به مردم خدمات رسانی کنند.

    معصومی افزود: طبق وعده‌ای که از قبل داده شده بود هر ماه یک رام قطار پنج ستاره آماده ورود به شبکه ریلی کشور می‌شود که به این ترتیب تا پایان امسال 14 رام در شبکه ریلی سیر و حرکت خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه نرخ بلیت قطارهای پنج ستاره فدک برای مسیر تهران-مشهد در دو کلاس قطارهای پنج ستاره فدک و قطارهای ویژه پنج ستاره فدک به ترتیب با نرخ‌های مصوب 145 هزار تومان و 205 هزار تومان ارائه می‌شود، اضافه کرد: البته این قیمت‌ها بسته به نوع عرضه و تقاضا در ایام مختلف بالانس خواهد داشت. همچنین برای مسیر تهران-شیراز نیز با وجود طولانی بودن بیشتر مسیر ولی قیمت‌ها با همان نرخ مسیر تهران-مشهد محاسبه می‌شود.

    معصومی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر در بخش مسافری اولین گام ما این بود که 17 هزار پیام انتقاد یا پیشنهاد ثبت شده از سوی مردم را بررسی و ارزیابی کردیم، ادامه داد: توجه به همین مسائل است که می‌تواند رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

    وی با بیان اینکه برای راحتی مسافر در هر واگن یک میز غذاخوری مجزا در اندازه استاندارد و نسبتا بزرگ در نظر گرفته شده است ادامه داد: در قطارهای 5 ستاره فدک کوپه مهماندار مجهز به سیستم و تجهیزات کترینگ گرم و سرد بوده و قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه توسط مسافران تا 4 درجه امکان‌پذیر است.

    معصومی با بیان اینکه در قطارهای پنج ستاره توجه ویژه به نور و رنگ و بافت در درون کوپه‌ها و واگن‌ها باعث شده تا حتی کمترین اختشاش بصری نیز برای مهمان یا مسافر به وجود نیاید، اضافه کرد: واگن‌های قطار فدک مجهز به سامانه اعلام و اطفاء حریق بوده، همچنین از سامانه صوتی و تصویری با قابلیت احضار مهماندار نیز بهره‌ می‌برد. علاوه بر این هر مسافر می‌تواند از امکان انتخاب و نمایش انواع فیلم و موسیقی در قطار استفاده کند.

    مدیرعامل شرکت قطارهای پنج ستاره فدک با اشاره به استفاده از آخرین تکنولوژی مورد استفاده در قطارهای 5 ستاره فدک٬ اظهار کرد: بهره‌گیری از سیستم ٬IP TV٬ CC TV، سامانه Wifi داخلی و سیستم GPS نیز از مزایای ویژه قطارهای فدک در قیاس با سایر قطارها است.

    این فعال بخش خصوصی ریلی افزود: مسافران این قطارها از خدمات پذیرایی متنوع با طعمی متفاوت از طبع ایرانی و بین‌المللی، توسط کادر مهمانداری مجرب، که با شرایط جذب و آموزش بین‌المللی بکارگیری شده‌ا‌‌ند بهره‌مند می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها