عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

«قیر» محصولی جذاب برای راه اندازی معاملات آتی در بورس کالا

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بورس کالا ایران به تازگی در کنفرانس بین‌المللی قیر موسسه آرگوس از راه اندازی معاملات آتی قیر در بورس کالا خبر داد.

«قیر» محصولی جذاب برای راه اندازی معاملات آتی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، میثم باقری کوپایی، مدرس دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور بورس کالا و انرژی کارگزاری بانک مسکن با بیان مطلب فوق گفت: پیش بینی می شود قیر، گزینه بسیار مناسبی برای بازار آتی باشد و حتی می تواند از معاملات آتی سکه نیز جذاب تر شود. 

    وی در ادامه افزود: قیر کالای خوبی برای معاملات آتی است و از این رو راه اندازی این بازار در دستور کار بورس کالای ایران قرار گرفته است.

    باقری کوپایی افزود: با توجه به اینکه قیمت قیر ایران در نشریاتی نظیر آرگوس درج می شود، نتیجه می گیریم که ایران در قیمت گذاری این کالا تاثیر گذار است، به همین دلیل این کالا می تواند گزینه ایده آلی برای معاملات آتی باشد.

    به گفته باقری، پیش بینی می شود معاملات آتی قیر از معاملات آتی سکه نیز برای معامله گران جذاب تر شود؛ چرا که تحلیلگرهای بسیار ماهری در بحث مواد خام در بازار فرآورده های نفتی مشغول به فعالیت هستند و از این رو می توان با اطمینان گفت که راه اندازی معاملات آتی قیر برای بسیار از بازیگران و فعالان بازار سهام و فرآورده های نفتی جذاب خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: با راه اندازی معاملات آتی قیر در بورس کالا، فعالان این حوزه می توانند علاوه بر پوشش ریسک نوسانات قیمت این محصول، از این بازار سود کسب کنند و از این رو احتمالا با حجم بالایی از معامله گران در این حوزه و در آینده ای نزدیک روبه رو خواهیم شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها