عصر خودرو

تولید روزانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: تولید نفت خام به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که رشد بیش از ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

تولید روزانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن خجسته‌مهر گفت: ما افزون بر جنگ هشت ساله، جنگ نرم و اقتصادی را نیز داشتیم که همکارانمان در شرکت ملی نفت ایران در خارک ماندند تا یک روز صادرات نفت ایران قطع نشود. پالایشگاه آبادان زیر بمباران بود، اما هرگز تعطیل نشد، همچنین بیش از 50 درصد توسعه میدان‌های نفتی و توسعه همه میدان‌های گازی نیز پس از انقلاب اسلامی بوده است.

    خجسته‌مهر با اشاره به این که از اول انقلاب اسلامی تاکنون حدود 60، 70 میلیارد بشکه نفت خام تولید کرده‌ایم، گفت: هر زمان که بر تحریم غلبه کردیم به پشتوانه اداره و مدیریت هشت سال دفاع مقدس بود و مانند ساخت موشک می‌توانیم در این صنعت تجهیزات موردنیاز خود را بسازیم.

    وی با بیان این که تولید نفت و گاز از شاخص‌های مؤثر بر رشد اقتصادی است، افزود: رشد تولید در حوزه اقتصادی مهم‌ترین کاری است که باید در کشور انجام شود، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز امسال را سال رشد تولید نامگذاری کردند.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که بانک مرکزی سهم نفت و گاز را در رشد اقتصادی 16.4 اعلام کرده است، اظهار کرد: این موضوع در شرایط یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی محقق شده که بیانگر اقتداری اقتصادی برای ایران است.

    خجسته‌مهر گفت: در ابتدای نیمه دوم سال 1400 تولید نفت خام  2 میلیون و 250 هزار بشکه در روز بود که هم‌اکنون به 3 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده و این یعنی بیش از 40 درصد رشد داشته که با تلاش رزمندگان جبهه و جهاد اقتصادی جمهوری اسلامی به‌دست آمده است.

    اجرای 50 میلیارد دلار پروژه مهم و اولویت‌دار در شرکت ملی نفت ایران

    وی افزود: هم‌اکنون 50 میلیارد دلار پروژه مهم و اولویت‌دار در شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست و روزانه بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌کنیم که هم رشد اقتصادی است و هم برای مردم رفاه می‌آورد.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: اگر دیروز رزمندگان برای آرمان‌های انقلاب اسلامی، امنیت و آرامش مردم ایران می‌جنگیدند، امروز رشد اقتصاد را برای بالا بردن شاخص رفاه، آرامش و امنیت مردم می‌خواهیم.

    خجسته‌مهر با اشاره به این که وظیفه شرکت ملی نفت ایران در بخش بالادستی تولید ثروت و در بخش پایین‌دستی ایجاد ارزش افزوده است، گفت: جبهه اقتصادی، جبهه‌ای دائمی و بزرگ است که ما برای این همه جهاد و ایثار وقتی کشور به شکوفایی اقتصادی نیاز دارد افتخار می‌کنیم.

    وی در پایان اظهار کرد: ما توانستیم پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی را به بهره‌برداری برسانیم و در این مدت فقط در بخش بالادستی بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم که از شاخص‌های بسیار ارزشمند است.

    برچسب ها