عصر خودرو

سئول: در حال همکاری با طرف‌های مربوطه برای انتقال پول ایران هستیم

عصر بازار- کره جنوبی اعلام کرد، در حال همکاری با تمام طرف‌های درگیر برای انتقال وجوه آزاد شده ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار است.

سئول: در حال همکاری با طرف‌های مربوطه برای انتقال پول ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که پس از انتقال پول ایران از کره جنوبی به قطر انتظار می‌رود که پنج جاسوس آمریکایی که در ایران زندانی بودند تهران را به مقصد دوحه ترک و از آنجا به ایالات متحده سفر کنند. در مقابل، پنج ایرانی بازداشت شده در آمریکا آزاد خواهند شد تا آن‌ها نیز بتوانند به ایران سفر کنند.

    زمان دقیق انتقال این وجه که 6 میلیارد دلار ارزش دارد هنوز به‌طور عمومی اعلام نشده است.

    وزیر امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: دولت ما از نزدیک با کشورهای درگیر از جمله ایالات متحده و ایران برای رسیدگی به موضوع دارایی‌های مسدود شده ایران رایزنی کرده است و در حال حاضر تلاش می‌کند تا پیشرفت همه رویه‌ها را تضمین کند تا این موضوع یک بار برای همیشه حل شود.

    توافق تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن که برای اولین بار در 10 اوت علنی شد.

    مقامات ایرانی نام پنج شهروند این کشور را که قرار است توسط آمریکا آزاد شوند، مهرداد معین انصاری، کامبیز عطار کاشانی، رضا سرهنگ‌پور کفرانی، امین حسن‌زاده و کاوه افراسیابی معرفی کردند.

    به عنوان اولین گام در این توافق، واشنگتن از بخشی تحریم‌ها چشم پوشی کرد تا اجازه انتقال 6 میلیارد دلار سرمایه ایران از کره جنوبی به قطر را بدهد. این وجوه در کره جنوبی که معمولاً یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است، به دلیل تحریم‌های ایالات متحده مسدود شده بود.

    بنابر این گزارش، سیامک نمازی در سال 1395 به جرم جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا، عماد شرقی در سال 1399 به جرم جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات نظامی و مراد طاهباز در سال 1396 به جرم جاسوسی از مراکز حساس نظامی در پوشش محیط زیستی، هر کدام به 10 سال حبس محکوم شده بودند. از دو زندانی دیگر که گفته می‌شود یک نفر از آنها زن بوده، نامی آورده نشده است.

    به عنوان اولین گام در این توافق، واشنگتن معافیت از تحریم‌ها را صادر کرد تا اجازه انتقال 6 میلیارد دلار سرمایه ایران از کره جنوبی به قطر را بدهد. این وجوه در کره جنوبی که معمولاً یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های ایالات متحده مسدود شده بود.

    برچسب ها